Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag snackade med en kille med ganska proffsig studio idag och frågade hur han får mixern syncat i cubase?

Alltså att han har alla kanaler separat i cubase och kan höja och sänka volymen i mixern.

Han sa at han först kopplar mixern till ljudkortet och sen tillbaks(?) och sen gör allt i mixern. men han hade det ju i cubase?

Fattade egentligen ingenting och han inte fråga något mer men jag tänkte nån kunde svara här?

Jag förstår om ni inte förstår frågan men men , fråga om frågan isåfall !

Tack på förhand ! 😎

Annons
Postat

Tjena

Menar du så att han använder Cubase som en gammal hederlig bandspelare...? Varje kanal i Cubase har då en egen utgång på ljudkortet som går in i en separat kanal (tape return ingång) på mixerbordet. Varje kanal på mixerbordet har i sin tur en separat utgång (tape out jack) som kopplas eller patchas in i ljudkortet. Visst kan man klara sig utan mixer, men det kan vara så att det speciella mixerbordet färgar ljudet på ett trevligt sätt som han tycker om.

// Klas

Hej!

Jag snackade med en kille med ganska proffsig studio idag och frågade hur han får mixern syncat i cubase?

Alltså att han har alla kanaler separat i cubase och kan höja och sänka volymen i mixern.

Han sa at han först kopplar mixern till ljudkortet och sen tillbaks(?) och sen gör allt i mixern. men han hade det ju i cubase?

Fattade egentligen ingenting och han inte fråga något mer men jag tänkte nån kunde svara här?

Jag förstår om ni inte förstår frågan men men , fråga om frågan isåfall !

Tack på förhand ! 😏

Postat (redigerat)

Jaha då förstår jag ! tack för hjälpen. men gör alla så eller hur gör man annars för att få kanalerna på det viset ? svindyra mixerbord eller?

Redigerat av AstaSlash

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.