Hammurajen (oregistrerad) Postat 22 november 2007 Postat 22 november 2007 Hej på Er! Hittade detta forum idag. Kanske är det vad jag behöver för att få ordning på min frustrerande hemstudiosituation. Är 40 år. Spelar då och då trummor i ett coverband (utan spelningar). Har tidigare spelat lite keyboard, elbas och tvärflöjt(!). Sjunger gärna men blir knäckt av att höra vad jag har sjungit. Får sen många år ständigt nya låtidéer i huvudet men får aldrig ut dem därifrån p.g.a. brist på tid, utrustning och datakunskaper. Pillade några gånger med Cubase på Atari på 90-talet men efter det har ett krävande heltidsjobb, en familj med småbarn och ett vrak till hus tagit upp all tänkbar tid. För 5 år sedan skaffade jag en kraftfull PC med dubbla hårdiskar, svindyrt ljudkort (med as-krånglig programvara) och dyrt musikprogram med förhoppningen att det skulle användas. Men det blev tyvärr inget av det... Nu har jag bestämt mig för att på nytt göra ett försök. Och jag är faktiskt mer motiverad än på länge. Har nyss köpt ett nytt E-MU 0404 ljudkort och Cubase 4. Enligt de systemkraven som är angivna för både E-MU och Cubase 4 skulle jag kunna använda min befintliga dator. Men inte fan får jag det att fungera! Vi ses på forumet...
Eternal Postat 25 november 2007 Postat 25 november 2007 Whäilkomen! Hoppas du får det trevligt på forumet.
Vinyl Postat 26 november 2007 Postat 26 november 2007 Välkommen hoppas at du kommer att trivas... Mvh /Peter
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.