Jump to content
Annons

Trummor i SX2?

feffe (oregistrerad)

Recommended Posts

feffe (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tjena, hur ska man lägga trummor i SX2?

Alltså via nån Vsti PLug eller någe, har inte tillgång att spela in trummor just nu tyvärr.

Tips tas gärna!

/Feffe

Kanske ska tilllägga att jag fick Cubse i veckan, har inte startat det förräns igår, fattar int emycket just nu...

TIps o tutorials kanske?

Redigerat av feffe
Annons
Postat
Kanske ska tilllägga att jag fick Cubse i veckan, har inte startat det förräns igår, fattar int emycket just nu...

😉 Man lär sig inte SX 2 på en kafferast heller.. getting started-manualen borde ta dig i genom dom första hindren relativt smärtfritt...

Programmet i sig är ganska komplext och det tar ett tag att sätta sig in i gränssnittet på den här nivån, så ett tips från mig är att inte försöka lära dig allt på en gång.

Sätt upp (audio)ingångarna och få midi att fungera, gör lite enklare inspelningar, sen är det bara att bygga på kunskaperna efter hand.

Lycka till

• 2 veckor senare...
Dominator (oregistrerad)
Postat

Leta på lite schyssta samplingar och skicka in dom i Lm 4 eller battery. strunta i att Kvanta skiten och bounca ner som en audiofil. Kör på lite hitponts och klipp upp den och audiokvanta den. Sen kan du ta bort lämpliga klipp och förvanska dessa till oigenkänlighet.

Svårare än så behöver det inte vara 😛😉:rolleyes:

Postat

Ett bra prog är grooveagent. Med det kan du spela in trummor eller bara använda ljuden. funkar jätte bra för mig i allafall.... //AEM

Postat

Med risk för att låta gnällig så är det en lite väl basic fråga. Följde det inte med någon trumplugg i ditt sx. Typ LM 4 eller så?

Välj den som instrument F11, välj en kanal, välj drummap i inspectordelen och trumma på. Eller spela via ditt keyboard.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.