Onlyone Postat 22 november 2007 Dela Postat 22 november 2007 Hejsan Har precis köpt en PEARL MS8 CL från SVTs teknikshopp. Ska testa den ikväll =) Det är en M/S Stereo mikrofon. Undrar i fall nån vet om Sveriges Radio har nå liknande utförsäljning av gammal utrustning? Vore ju mer intressant ur ett ljudtekniskt perspektiv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dexter Postat 22 november 2007 Dela Postat 22 november 2007 Hejsan Har precis köpt en PEARL MS8 CL från SVTs teknikshopp. Ska testa den ikväll =) Det är en M/S Stereo mikrofon. Undrar i fall nån vet om Sveriges Radio har nå liknande utförsäljning av gammal utrustning? Vore ju mer intressant ur ett ljudtekniskt perspektiv. Hej och grattis till fyndet. Det är inte så ofta det finns mikrofoner till salu där. SVT:s teknikshop säljer även prylar från SR. /Dex. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 22 november 2007 Dela Postat 22 november 2007 Hej! Robert som håller i försäljningen skickar till o från ut nyhetsbrev med!!! Mikrofoner är inte så vanligt att man ser där, men högtalare och mixerbord brukar dyka upp titt som tätt.. det är fö. Robert (som tidigare nämnt) som säljer för SVT och SR som företag.. dvs för hela landet.. Tilläggas kan att för några månader såldes ett SSL 9000 med grundpris 100 k kr. riktigt bra pris för ett riktigt bra bord med riktigt många trevliga saker tillhörandes.. Personligen har jag blandannat köpt högtalare därifrån! riktigt bra pris också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Onlyone Postat 22 november 2007 Trådstartare Dela Postat 22 november 2007 (redigerat) Hej!Robert som håller i försäljningen skickar till o från ut nyhetsbrev med!!! Mikrofoner är inte så vanligt att man ser där, men högtalare och mixerbord brukar dyka upp titt som tätt.. det är fö. Robert (som tidigare nämnt) som säljer för SVT och SR som företag.. dvs för hela landet.. Tilläggas kan att för några månader såldes ett SSL 9000 med grundpris 100 k kr. riktigt bra pris för ett riktigt bra bord med riktigt många trevliga saker tillhörandes.. Personligen har jag blandannat köpt högtalare därifrån! riktigt bra pris också. Aha, det är så det ligger till. Ja det är verkligen sällan man ser mikrofoner där, o finns de får man vara riktigt snabb. De sålde två till likadana bara nån dag före. SSL *dreggel* Ja då får det vara värt fraktbesvär och utrymmeskrav, vem behöver ett sovrum om man har ett SSL bord? Redigerat 22 november 2007 av Onlyone Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
4Trax Postat 22 november 2007 Dela Postat 22 november 2007 Har vekligen haft funderingar kring dessa bord som de sålt. Sist fanns det väl i Umeå eller nåt liknade. Fan va sugen man va att bjuda men att underhålla ett sånt bord kostar om man inte kan göra det själv. Platsbrist är en annan parameter och forsla den från Umeå till stockholm + bärhjälp, halvkul . billigt är/var det hur som helst! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 22 november 2007 Dela Postat 22 november 2007 Har vekligen haft funderingar kring dessa bord som de sålt. Sist fanns det väl i Umeå eller nåt liknade. Fan va sugen man va att bjuda men att underhålla ett sånt bord kostar om man inte kan göra det själv. Platsbrist är en annan parameter och forsla den från Umeå till stockholm + bärhjälp, halvkul . billigt är/var det hur som helst! men det riktigt jobbiga för mig var att ett SSLbord stod här i stan på tvhuset.. i norrköping dvs. det hade tagit mig 20 min att åka dit. 😎 fast det är jobbigt att frakta ett ton mixerbord på cykelpakethållare som håller på att ruttna. 😄 ska du skaffa ngt lite mindre, men som låter snuskigt bra, ska du kolla in tore seem-bord.. vi har ett på jobbet, och fy tusan hakar va de låter GRYMT!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvens Postat 22 november 2007 Dela Postat 22 november 2007 jag läste "grundpris 100 KR" och höll på att få hjärtklappning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
4Trax Postat 22 november 2007 Dela Postat 22 november 2007 Har vekligen haft funderingar kring dessa bord som de sålt. Sist fanns det väl i Umeå eller nåt liknade. Fan va sugen man va att bjuda men att underhålla ett sånt bord kostar om man inte kan göra det själv. Platsbrist är en annan parameter och forsla den från Umeå till stockholm + bärhjälp, halvkul . billigt är/var det hur som helst! fast det är jobbigt att frakta ett ton mixerbord på cykelpakethållare som håller på att ruttna. 😄 Men du skulle ha provat den kanske hade hållt! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 22 november 2007 Dela Postat 22 november 2007 Har vekligen haft funderingar kring dessa bord som de sålt. Sist fanns det väl i Umeå eller nåt liknade. Fan va sugen man va att bjuda men att underhålla ett sånt bord kostar om man inte kan göra det själv. Platsbrist är en annan parameter och forsla den från Umeå till stockholm + bärhjälp, halvkul . billigt är/var det hur som helst! fast det är jobbigt att frakta ett ton mixerbord på cykelpakethållare som håller på att ruttna. 🙁 Men du skulle ha provat den kanske hade hållt! 😛 hehe, jo det hade vart nåt.. nån lycklig jävel sitter på ett riktigt billigt inköpt finfint ssl från 80talet nu då.. 😏 jag läste "grundpris 100 KR" och höll på att få hjärtklappning. haha, bara för att du skrev det fick jag nästan det med.. 😆 trodde ngt annat.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Onlyone Postat 22 november 2007 Trådstartare Dela Postat 22 november 2007 Har vekligen haft funderingar kring dessa bord som de sålt. Sist fanns det väl i Umeå eller nåt liknade. Fan va sugen man va att bjuda men att underhålla ett sånt bord kostar om man inte kan göra det själv. Platsbrist är en annan parameter och forsla den från Umeå till stockholm + bärhjälp, halvkul . billigt är/var det hur som helst! men det riktigt jobbiga för mig var att ett SSLbord stod här i stan på tvhuset.. i norrköping dvs. det hade tagit mig 20 min att åka dit. 😏 fast det är jobbigt att frakta ett ton mixerbord på cykelpakethållare som håller på att ruttna. 😆 ska du skaffa ngt lite mindre, men som låter snuskigt bra, ska du kolla in tore seem-bord.. vi har ett på jobbet, och fy tusan hakar va de låter GRYMT!! Ok får kolla upp det, annars finns ju Xlogic Xrack om man nu absoult vill ha SSL, väldigt smidigt, vi hade en sån på skolan med 4 kompressorer för att kompletera ett AWS900. Finns mycke godis att stoppa i den. För den delen, är det nån som testat SSL:s Mixpander lösning till Pro Tools? Intressant lösning som dykt upp efter uppköpet av Soundscape. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.