Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu är det så här att Minus vill ha en gitarr, och kunnig "ansvarig för ekonomin" som jag är så vänder jag mig till er :rolleyes:

Vilket märke, prisklass eller andra vettiga detaljer är att föredra?

///Plus

Annons
Postat (redigerat)
3nyasaker.jpg

Fender 2003, Highway 7000:-

men dra mig vertikalt över gräsmattan, mitt konstverk pryder hammagrellas cd-omslag :rolleyes:

Vilka typer av guror bör man låta bli att titta på?

///Plus

Redigerat av Plus & Minus
Postat

Jag personligen är inte så fötjust i Cort gitarrerna.

Om du ska ha en akustisk så ska jag verkligen rekomendera Taylor. Dom är verkligen as-kalas. Äldre ibanez gitarrer brukar ocfta vara billiga och dom har ett mjukare sound än dom nya. Allt beror på till vilken musik gitarren är avsedd för. Ska du ha ett råare och krispigare ljud så gör ju gibson fina humbuckerguror.

MVH//Kenny

Postat
Haha ja då ska du lätt ha en Fender strata med humbuckers.

Där har du skate rock :rolleyes:

Var kan man finna en fender strata med hummbuckers *vad det nu kan vara* enklast, utan att behöva göra en omständig googlesökning?

///Plus

Postat (redigerat)
Hur mycket har du tänkt punga upp med?

Humbuckers är en typ av gitarrmick...

Som det ser ut nu så är det en summa på låt säga 7000:- som gäller.

Edit: Tack för humbuckersförklaringen :rolleyes:

///Plus

Redigerat av Plus & Minus
Postat
du ska som sagt ha en fender med humbuckers :rolleyes:

Är det inte så att fenders är lite "ska vi säga" för vanligt för att det ska bli unikt.

Och hur skulle man gå till väga för att komma runt denna faktor, finns det fräsiga effekter som kan lösa detta dilemma med?

///Plus

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Är det inte så att fenders är lite "ska vi säga" för vanligt för att det ska bli unikt.

Och hur skulle man gå till väga för att komma runt denna faktor, finns det fräsiga effekter som kan lösa detta dilemma med?

///Plus

Jodå.

Jag har senaste amplitubepaketet.

Postat

///Plus

sen när blev skejtrock unikt?

Postat

///Plus

sen när blev du mogen?

///Minus

Postat

Unika gitarrer köper man i japan :rolleyes: - Gärna utformade som änglavingar, blommor och annat gött. Gitarrer som får Prince "The Sign" gura att se ut som en svensson yxa helt enkelt 😏

/Majken

Postat

Nu är det mer fenders ljudkaraktär som jag ifrågasätter mer än själva designen, men visst, en gura som ser ut som pikachu hadde ju gjort sitt, det ska man inte sticka under stolen med :rolleyes:

///Plus

Postat
du ska som sagt ha en fender med humbuckers 😉

///Plus

sen när blev du mogen?

///Minus

sen när blev du scizo? Du missar poängen. Först frågar du efter en gitarr typ skejtpunkt, och sen frågar du efter något unikt. Det är liksom att säga emot sig själv. Som en unik volvo 240 eller motsvarande. Har du 6-7 000 att lägga ut kan du få en rätt schyst gitarr om du letar lite på begagnatmarknaden och i ditt fall är en fender med humbuckers ett aldeles utmärkt alternativ. Då får du ett bright crispigt ljud med lite mer botten är med single coils. Själv spelar jag på en musicman som har splitbara humbuckers vilket innebär att jag har båda. Dock är det med minst lika viktigt vilken stärkare du har och var du placerar micken, vilken mick du använder och vilket rum du spelar in och hur du spelar såklart. Vill du ha nåt unikt kan du alltid prova att köra en mandolin med piezomicrofon genom en mesastack. Det låter rätt skoj faktskt.

Postat (redigerat)

En Epiphone SG Special, nypris 2 lakan, komplett med bra mekanik och dubbla hammarbankare. Köp till ett set dadarrio 09 och höj hammarbankarna allt vad det går. Köp till en "tubescreamer" alternativt gör en "Who-are", dvs "slajsa" högtalarmembranet på tolvorna med ett rakblad från konan och ut, hehe (ta inte det sista alternativet på allvar trots att det har verklighetsanknytning). Här blir skatepunk så det räcker och blir över till barnbarnen också. 🙂🙂😉

Redigerat av slaptap
Postat
... alternativt gör en "Who-are", dvs "slajsa" högtalarmembranet på tolvorna med ett rakblad från konan och ut ...

OT:

Tror nog att det var The Sonics som började med detta.

Innan det fanns sjyssta distpedaler så högg de hål i sina koner med ishackor.

denton (oregistrerad)
Postat

Ett tips om du vill ha en Fender liknande gitarr med humbucker, köp en beggad fender ( eller fender kopia ) införskaffa seda en hotrail mick och byt ut original micken på gitarren. För hotrail micken är som en humbucker bara att den passar där den gamla singelcoil micken satt.

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Sen måste jag säga att det unika och egna "soundet" sitter i fingrarna och inte så jätte mycket i gitarren. Givetvis har du ett grundljud i instrumentet, men det viktigaste grundljudet sitter mellan öronen någonstans och går ut i händerna osv.... 🙂

Postat

Helt rätt det mesta sitter i händerna (och huvudet) ;o)

Läste i en gammal gitarr tidning en intervju med Ted Nugent hur besviken

han var efter att ha provat Eddie Van Halens gitarr rigg...

Postat

Nu har vi bestämt oss för 2 eventuellt 3 Standard Double Fat Strat guror, vilket tar oss till steg 2; vilka effektboxar och stärkare ska vi lägga fokus på?

Visst är dessa sisstnämda enheter upp till var enkelt smak, men har ni några favoriter?

///Plus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.