Jump to content
Annons

Jag vill ha kritik!

ketri

Recommended Posts

Tjena!!!

Jag skulle behöva lite hjälp/kritik av några här i forumet.

Jag håller på med ett "litet" projekt som innefattar musik och film. Vissa hade kallat det för musikvideo och vissa för konstfilm med ljud... Jag vet inte själv! Projektet är egentligen en 10-poängskurs där vi ska göra en musikvideo men innan vi hade fått reda på vad som gällde för kursen hade jag redan börjat planera och göra musik.

"Filmen" är en blandning av stillbilder och rörliga bilder. Musiken är någon form av elektronisk musik men det är inte "blipp-blopp" som vissa uttrycker det. (Har inget emot det...)

Jag filmar och redigerar, musiken gör jag (bor i Växjö) och en kompis som bor i Linköping så det blir mycket filer som skickas via Messenger. Det ska även läggas sång på en del av musiken och sångerskan bor i Malmö så det är inte så roliga avstånd. Jag (vi) siktar på att det ska bli ca 25-30 minuter film och musik när det väl färdigt.

Här kommer ni in i bilden...

Eftersom en del av er sysslar mycket med musik och har mycket tankar och funderingar kring hur saker och ting "ska låta" så tänkte jag se om det går att utnyttja det lite. Jag undrar därför om det är några här som skulle kunna tänka sig att få en DVD-skiva med filmen (och musiken också då..) skickad till sig? Ni tittar på den en eller två gånger, gör lite anteckningar och sen sammanställer ni det i ett mail och skickar det till mig. Om ni kan göra det på 4-5 dagar vore det toppen!!! Detta för att man lätt tappar kollen på hur det faktiskt låter när man som jag sitter med det varje dag och i många timmar.

Det jag vill ha kritik om (konstruktiv då!!!) är mixen och även lite hur det framförs men även vad ni tycker om det visuella.

Jag har bara några små krav:

- Ni är öppna för olika typer av musik! Så kallade "allätare". (Usch vilket uttryck)

- Ni behöver ju inte sprida ut den till alla ni känner (och inte känner)!

- Er DVD-spelare måste ju självklart kunna spela brända DVD's. 😕

- Att ni har ett bra ljudsystem som ni kan använda när ni tittar på filmen.

Det behöver inte vara ett flashigt 7.1-system eller liknande. Bara ni har en vanlig stereoförstärkare och två högtalare så är ni kvallificerade.

När detta l blir aktuellt vet jag inte riktigt men kursen är slut i november så då ska ju en, kanske två, låtar vara färdiga men jag har ju tänkt att göra något mer av det. En demo kanske man kan kalla det...

Låter det som något ni skulle kunna tänka er? Bra! Frågor? Också bra! Skriv då något här!

///Carl Johan

Dela på andra sajter

Annons

När du laddar upp nåt här,

så får du nog den feedback som du önskar, och lite till...

det tar nog för mycket tid att "vara tvungen"

att hantera en DVD och lämna omdömme.

är det på Engelska så kan jag skicka vidare

till SINTZ och Larree som jobbar med film i Hollywood !

just my 2cents

Dela på andra sajter

Jag vill inte ladda upp något eftersom jag inte kan ha någon vidare bild då. Vill inte komprimera sönder bild och ljud. Jag vill ju har kritik på kvaliten och då känns det lite tokigt!

Tack för erbjudandet ang. Hollywood men jag avstår nog...

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.