BigStef Postat 21 november 2007 Dela Postat 21 november 2007 (redigerat) Efter att ha tjata på min granne att han ska köpa en digi001'a som är så billiga nu gjorde han det. Men problemet är att hans nya Dell inte vill leka med PCI kortet som kommer med. Vid uppstartande av PTLE 6.4 så får vi felmedelande att programmet inte kan kommunicera med hårdvaran, och kommer vi så långt att vi får igång en session så brakar skiten ihop när vi försöker adda channels. Då får vi olika DAE errors, 6012 och 6004. Vi har verkligen kollat på internet efter lösningar, kollar IRQ nummer osv, men icke, vi finner ingen råd. Har läst att den del nya datorer har svårt med det medföljande PCI kortet. Någon som vet vad vi ska göra, någon lösning förutom att byta dator? Enormt tacksam för svar, BigStef Redigerat 21 november 2007 av Olsberg Tydliggjorde rubrik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BigStef Postat 21 november 2007 Trådstartare Dela Postat 21 november 2007 Efter att ha tjata på min granne att han ska köpa en digi001'a som är så billiga nu gjorde han det. Men problemet är att hans nya Dell inte vill leka med PCI kortet som kommer med. Vid uppstartande av PTLE så får vi felmedelande att programmet inte kan kommunicera med hårdvaran, och kommer vi så långt att vi får igång en session så brakar skiten ihop när vi försöker adda channels. Då får vi olika DAE errors, 6012 och 6004. Vi har verkligen kollat på internet efter lösningar, kollar IRQ nummer osv, men icke, vi finner ingen råd. Har läst att den del nya datorer har svårt med det medföljande PCI kortet. Någon som vet vad vi ska göra, någon lösning förutom att byta dator? Enormt tacksam för svar, BigStef Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 november 2007 Dela Postat 21 november 2007 vilken version av Pro tools har ni? eller kör ni annat program?? kan vara IRQ-konflikt mellan andra pci-kort.. pröva att tanka hem pro tools inkl,. drivisar version 6.4, det är sista versionen som funkar med digi001.. btw, är det ett riktigt bra ljudkort.. vet av egna erfarenheter för jag har ett snt i min studio jag med.. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BigStef Postat 21 november 2007 Trådstartare Dela Postat 21 november 2007 vilken version av Pro tools har ni? eller kör ni annat program??kan vara IRQ-konflikt mellan andra pci-kort.. pröva att tanka hem pro tools inkl,. drivisar version 6.4, det är sista versionen som funkar med digi001.. btw, är det ett riktigt bra ljudkort.. vet av egna erfarenheter för jag har ett snt i min studio jag med.. 😄 Förlåt, PTLE 6.4 Själv är jag lycklig ägare av ett otroligt väl fungerande digi001 + PT 6.4 Jo jag har kollat IRQ nummrena, ingen konflikt där. Har dock läst att det kan vara problem hanteringen av digi001's PCIkort. Undrar om någon vet vad det kan vara för fel? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 21 november 2007 Dela Postat 21 november 2007 Slog ihop två identiska trådar (starta endast en tråd, se Forumregel 4), flyttade från avdelning Studiobygge och Datorer/tillbehör, samt tydliggjorde rubrik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 november 2007 Dela Postat 21 november 2007 vilken version av Pro tools har ni? eller kör ni annat program??kan vara IRQ-konflikt mellan andra pci-kort.. pröva att tanka hem pro tools inkl,. drivisar version 6.4, det är sista versionen som funkar med digi001.. btw, är det ett riktigt bra ljudkort.. vet av egna erfarenheter för jag har ett snt i min studio jag med.. 😄 Förlåt, PTLE 6.4 Själv är jag lycklig ägare av ett otroligt väl fungerande digi001 + PT 6.4 Jo jag har kollat IRQ nummrena, ingen konflikt där. Har dock läst att det kan vara problem hanteringen av digi001's PCIkort. Undrar om någon vet vad det kan vara för fel? hihi, då kan vi bilda klubb.. digi001 ftw.. 😄 kolla ifall det pci-kortet funkar i andra datorer.. finns ju en möjlighet att de kan vara slut på ngt vis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.