Rallypack Postat 26 september 2004 Postat 26 september 2004 Kör en väldigt enkel lösning, har ett Creative Audigy ljudkort. När jag skall spela in med B4 an som det VST instrumentet det är.. får jag 1-2 sekunders fördröjning i ljudet. Även fast jag ser att det ger utslag i Cubase på rätt tid! Är det bara så att ljudkortet har extreeeemt dålig latency? borde ju vara en rätt enkel sak.. kör bara 7 st spår i uppspelningen, alla är wav-spår, utan några som helst effecter. Sedan försöker jag lägga ett MIDI-spår med B4 an som VST inst, men får som sagt en fördröjning på 1-2 sek!? hur skall man ingentligen konfigurera ett MIDI klaviatur, nu kör jag ett rätt basic Yamaha (PSR-330). 😕 /Rille
Jazzman Postat 26 september 2004 Postat 26 september 2004 Om du kör Cubase sx så går du in på devices -> device setup -> vst multirack Där kan du ändra asiodrivrutinerna och bufferstorleken. Annars är det nog ljudkortet det hänger på 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.