Jump to content
Annons

pellepojken (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

😕

Hej

Jag har jobbat i fruity loops förut.

Den hade en bra grej. Man kunde göra sÄ att inspelningen startade dÄ man spelade pÄ midiklaviaturen.

Den kunde Àven "rÀkna in" en.

Har Cubase SE en sÄn funktion?

Annons
Postat

Okej ???

( Har inte jobbat med Cubase sÄ lÀnge )

Njaee... hmmm du har ju punch-in, den klipper in pÄ slaget och du kan fÄ metronom innan om du vill

Menar du att man kan stÀlla vÀnster-linjalen ( eller höger-) dÀr man vill att den skall börja spela in/sluta. Genom att trycka pÄ knappen NedÄt- eller uppÄt-gÄende flank.

Det Àr inte lÀtt utan bilder !!

Postat

Det brukar inte vara lĂ€tt över huvudtaget utan en manual... 😉

Left och Right locator kan man stÀlla in för att t.e.x loopa mellan, metronomen kan stÀllas in sÄ den rÀknar in, men tystnar nÀr den kommer till left locator.

Du kan ha en egendefinierad Count-in..d.v.s att metronomen rÀknar in efter hur mÄnga takter du sjÀlv anger.

Punch in och out som Ägget sĂ€ger gör att du kan definiera en punkt i lĂ„ten dĂ€r playmode övergĂ„r i REC-mode och sedan tillbaka till playmode.

För att aktivera Playstart, recmode o.s.v kan du definiera Keycommands.. vÀldigt mÄnga finns fördefinierade fÀrdiga att anvÀndas..

T.e.x <ENTER> ( numeric keypad) startar sequencern, <SPACE> stoppar...o.s.v o.s.v...

Postat

Tackar för tipsen, bÄda tvÄ.

JorÄ....

Jag tar mig igenom manualen. Bit by bit. Hittade inget specifikt om den lösningen som finns i fruity loops.

Som sagt, det finns tydligen andra sÀtt att lösa det pÄ.

Man blir aldrig för gammal.............................för att lÀra sig.

😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.