pellepojken (oregistrerad) Postat 26 september 2004 Postat 26 september 2004 đ Hej Jag har jobbat i fruity loops förut. Den hade en bra grej. Man kunde göra sĂ„ att inspelningen startade dĂ„ man spelade pĂ„ midiklaviaturen. Den kunde Ă€ven "rĂ€kna in" en. Har Cubase SE en sĂ„n funktion?
Egghuvud Postat 26 september 2004 Postat 26 september 2004 Njaee... hmmm du har ju punch-in, den klipper in pÄ slaget och du kan fÄ metronom innan om du vill
pellepojken (oregistrerad) Postat 26 september 2004 Postat 26 september 2004 Okej ??? ( Har inte jobbat med Cubase sÄ lÀnge ) Njaee... hmmm du har ju punch-in, den klipper in pÄ slaget och du kan fÄ metronom innan om du vill Menar du att man kan stÀlla vÀnster-linjalen ( eller höger-) dÀr man vill att den skall börja spela in/sluta. Genom att trycka pÄ knappen NedÄt- eller uppÄt-gÄende flank. Det Àr inte lÀtt utan bilder !!
Lundin Postat 27 september 2004 Postat 27 september 2004 Det brukar inte vara lĂ€tt över huvudtaget utan en manual... đ Left och Right locator kan man stĂ€lla in för att t.e.x loopa mellan, metronomen kan stĂ€llas in sĂ„ den rĂ€knar in, men tystnar nĂ€r den kommer till left locator. Du kan ha en egendefinierad Count-in..d.v.s att metronomen rĂ€knar in efter hur mĂ„nga takter du sjĂ€lv anger. Punch in och out som Ăgget sĂ€ger gör att du kan definiera en punkt i lĂ„ten dĂ€r playmode övergĂ„r i REC-mode och sedan tillbaka till playmode. För att aktivera Playstart, recmode o.s.v kan du definiera Keycommands.. vĂ€ldigt mĂ„nga finns fördefinierade fĂ€rdiga att anvĂ€ndas.. T.e.x <ENTER> ( numeric keypad) startar sequencern, <SPACE> stoppar...o.s.v o.s.v...
pellepojken (oregistrerad) Postat 27 september 2004 Postat 27 september 2004 Tackar för tipsen, bĂ„da tvĂ„. JorĂ„.... Jag tar mig igenom manualen. Bit by bit. Hittade inget specifikt om den lösningen som finns i fruity loops. Som sagt, det finns tydligen andra sĂ€tt att lösa det pĂ„. Man blir aldrig för gammal.............................för att lĂ€ra sig. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.