tAUG Postat 18 december 2007 Dela Postat 18 december 2007 En JCM2000 TSL60 kostar 11750:- på Musikbörsen. Det är nog varken dyrare eller billigare än någon annanstans i Sverige. Vad ska man ha för låda då? 😊 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 18 december 2007 Dela Postat 18 december 2007 Säg det... Har provat många olika högtalarlådor i olika prisklasser, och har egentligen inte mycket mer att säga att än att dom låter annorlunda (jämtemot varandra). Kompisens Peavey XXL låter t ex inget vidare genom hans Peavey 5150-låda (som ändå brukar funka till lite tuffare hårdrock) medans den låter alldeles utmärkt genom en egenbyggd med någon slags Celestion Vintage-element i. Min Vox-combo låter kanske lite mer fokuserad genom en JCM900-låda, medans den låter öppnare med sina egna högtalare. Bättre eller sämre?!?! På GMF-planket hävdar många att Orange 4*12:or låter bättre än de flesta andra. Å andra sidan är där också flera som provat Harley Bentons löjligt billiga högtalarlådor och påstår att dom låter lika bra som sina dyrare konkurrenter (med samma element/specar). http://www.thomann.de/se/cat.html?gf=4x12_...oxen&oa=ala Det bästa man kan säga är nog att det inte kan bli riktigt fel, annat än om man missmatchar effekt/impedans mellan topp och låda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GitarrJim Postat 18 december 2007 Trådstartare Dela Postat 18 december 2007 Jag har i alla fall testat och lyssnat och även känt och kommit fram till att jag tycker bäst om JCM 2000:an, bra möjligheter för inställningar osv, inte jättedyr och TSL:n har 3 kanaler, så man kan snabbt från clean, till dist, till mer dist Vad kostar 2000:an då? hittade en beggad för 6 000 å en för 5 000 som verkade intressanta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tAUG Postat 19 december 2007 Dela Postat 19 december 2007 Jag har i alla fall testat och lyssnat och även känt och kommit fram till att jag tycker bäst om JCM 2000:an, bra möjligheter för inställningar osv, inte jättedyr och TSL:n har 3 kanaler, så man kan snabbt från clean, till dist, till mer dist Vad kostar 2000:an då? hittade en beggad för 6 000 å en för 5 000 som verkade intressanta Hmm okej det låter ju okej. Ska börja kolla upp lite sånt jag också så småningom. Måste dra ihop likte pengar först, och bli klar med körkortet 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tAUG Postat 19 december 2007 Dela Postat 19 december 2007 Säg det... Har provat många olika högtalarlådor i olika prisklasser, och har egentligen inte mycket mer att säga att än att dom låter annorlunda (jämtemot varandra). Kompisens Peavey XXL låter t ex inget vidare genom hans Peavey 5150-låda (som ändå brukar funka till lite tuffare hårdrock) medans den låter alldeles utmärkt genom en egenbyggd med någon slags Celestion Vintage-element i. Min Vox-combo låter kanske lite mer fokuserad genom en JCM900-låda, medans den låter öppnare med sina egna högtalare. Bättre eller sämre?!?! På GMF-planket hävdar många att Orange 4*12:or låter bättre än de flesta andra. Å andra sidan är där också flera som provat Harley Bentons löjligt billiga högtalarlådor och påstår att dom låter lika bra som sina dyrare konkurrenter (med samma element/specar). http://www.thomann.de/se/cat.html?gf=4x12_...oxen&oa=ala Det bästa man kan säga är nog att det inte kan bli riktigt fel, annat än om man missmatchar effekt/impedans mellan topp och låda. Det är alltså bara att testa och se om man gillar ljudet. Svårt att det finns så mycket att välja mellan 😮🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.