Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hey.

Sitter på en M-Audio Pre Usb Preamp. In i den kör jag mic och linead halvakustisk gitarr.

Nu kan jag spela in det i stereo! Grejen är den att jag vill bryta isär de till 2 olika monospår.

Om det inte går, hur gör jag för att spela in på 2 olika monospår? Micen på ena och lajnen på ena dvs.

Annons
Postat
Hey.

Sitter på en M-Audio Pre Usb Preamp. In i den kör jag mic och linead halvakustisk gitarr.

Nu kan jag spela in det i stereo! Grejen är den att jag vill bryta isär de till 2 olika monospår.

Om det inte går, hur gör jag för att spela in på 2 olika monospår? Micen på ena och lajnen på ena dvs.

Du kan exportera spåret och välja att höger och vänster skall komma på varsin fil.

För att spela in två mono.

Skapar du två monospår.

Sen väljer du deb ingång du vill ha till respektive spår.

Postat
Hey.

Sålänge du inte har någon stereoutgång på din halvakustiska gitarr kan du väl inte spela in i stereo utan att ha två st mikrofoner?! Kan vara så att jag är ute å cyklar men men...

För att svara på din fråga: Om det är detta ljudkortet du äger så skapa två mono kanaler i ditt musikprogram som du spelar in din audio på. Ett kopplat till din mikrofon och ett som är kopplat in i din halvakustiska gitarr. Ljuden kommer förmodligen att få två olika karraktärer så jag vet inte hur bra det är att panorera de två kanalerna max åt höger respektive vänster vilket ger dig något som kan liknas vid stereo. Du får prova dig fram till vad du tycker låter bäst tror jag. Erkänner att jag inte har 100% koll så låt oss hoppas att någon med mer kunskap korrigerar mig där så behövs! 😊

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.