Ken Kängström Postat 26 september 2004 Postat 26 september 2004 Tjenna. Har kollat på ett par Spirit Absolute 4P monitorer och ett ST audio DSP2000. Är detta bra grejjor för er? Har lyssnat på monitorerna och dom tycker jag personligen äe kanon bra. Väldigt tydlig och sammanhängande stereobild och mjuk och fin botten. Asbra. Ljudortet har jag bara hört talas om. Men vad tycker ni. Är det något att köpa för dessa pengar eller kan jag få nåt bättre? MVH//Kenny
ponkass Postat 26 september 2004 Postat 26 september 2004 Monitorerna vet jag inget om.. Jag har ett likadant ljudkort... hur mycket får du ge för det? Det funkar helt ok.. mikpreamparna är väll inga högkvalitativa men funkar helt ok.. Det kan strula med vissa VIA-chipset.. men kolla på www.staudio.com för o se om det är nått som strular för dig... Man får rätt mycket in och ut för pengarna.. plus midi
Ken Kängström Postat 26 september 2004 Trådstartare Postat 26 september 2004 Isåfall köper jag ett direkt från musikbörsen för ungefär 5 papp. Jag har hört att servicen är kass hos st audio. Men allt det övriga låter kalas. Gillar att det e 2 ms latency. Hatar verkligen fördröjningar. Men kan man få något bättre för samma pris eller duger den?
ponkass Postat 27 september 2004 Postat 27 september 2004 5000 är lite i mesta laget... jag gav 3000 för mitt och det är 3 år sen... beställ från nätet istället. Latency på 2ms får du aldrig i praktiken, men du får en latency som inte kommer störa dig iaf. Det var dåligt med updateringar på drivrutiner, men i våras kom det en ny som har fungerat smärtfritt för mig sen dess.
Ken Kängström Postat 27 september 2004 Trådstartare Postat 27 september 2004 (redigerat) Okej, för jag tycker dom låter ganska inbjudande. Men jag kommer inte ånga mig om jag köper ett sånt då? Och vart på nätet köper man den för detta pris? Redigerat 27 september 2004 av addic59
bassman Postat 27 september 2004 Postat 27 september 2004 Och vart på nätet köper man den för detta pris? I Sverige hittar du nog bara det så billigt om du köper begagnat, men på www.jam.se köper du det för 4.495:- portofritt.
Ken Kängström Postat 27 september 2004 Trådstartare Postat 27 september 2004 O fasen. Man tackar så mycket. Tänk va mycket man känar på detta forum
ponkass Postat 27 september 2004 Postat 27 september 2004 kolla på vendolin: http://www.vendolin.se/annons.php?115548 http://www.vendolin.se/annons.php?114513 Ja köpte mitt från www.musiciansgear.com
Ken Kängström Postat 27 september 2004 Trådstartare Postat 27 september 2004 Wöhöw det va inte illa. Kanske kan löna sig att köpa begagnat... sorgligt bara om prylarna är trasiga å så.
MorDeth (oregistrerad) Postat 17 oktober 2004 Postat 17 oktober 2004 en latency på 11 ms är inga problem att få till... men 2ms är att ta i.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.