xylitol (oregistrerad) Postat 20 november 2007 Postat 20 november 2007 Har hållt på med musikproduktion i ca 10 år, mest med mjukvara och arbetar för tillfället mycket i Reason 4. Gör mycket åt det elektroniska hållet; dance, trance och exprimentiell pop. Har dock aldrig haft sång på någon mina låtar tidigare och skulle absolut vara intresserad av att prova på detta. Min musik hittas på www.11-D.net alt. http://www.soundclick.com/johanwaldenstrom. Ingen utav låtarna är sång-anpassade än så länge, men jag kan gärna tänka mig ett samarbete där jag tillsammans med sångaren bestämmer hur varje låt bör utformas osv. Intresserad person kan höra av sig till mig på antingen mobil: 073-7662461 eller e-mail: johan@wm-2.net Jag söker också en Reason-kunnig person som skulle kunna hjälpa till med både mastering och produktions-delen. Möjligtvis också kunna ge förslag till hur låtar ska utformas etc. När det gäller inspelning vore det bäst om sångaren själv kan bidra med den inspelnings-hårdvara som behövs (mic, preamp osv.). Min egen 'studio' består i nuläget enbart utav: Hårdvara: PC med Windows Vista, 3ghz, 1mb ram Edirol PCR-M30 (midiklaviatur) Mjukvara: Reason 4 FL Studio 6 + diverse VST plugins Adobe Audition 1.5
Naico Postat 5 december 2007 Postat 5 december 2007 Tjenare! Jag producerar dance-musik såsom electro house, trance, dans, pop och även lite annat. Är alltid kul med lite folk som producerar! Nämnde jag att jag är en duktig sångare också med studiomikrofon o.dyl? 🙂 naico1337@hotmail.com <-- Bara att adda för dig som är Reason-användare! =) MVH Nicolas!
philipsaxin Postat 14 januari 2008 Postat 14 januari 2008 Hej! Tycker din musik är skit cool. 😄 Skulle vara kul att testa sjunga till. Min röst kanske inte vore det ultimata för den här stilen men. Tror ändå jag skulle kunna göra någonting bra av det. Jag vet dock inte hur ett samarbete skulle utformas, och jag är ganska fäst vid pro tools och min utrustninig. På www.myspace.com/philipsaxin kan du i alla fall höra hur jag låter om du vill. mvh Philip
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.