Jump to content
Annons

Allergitråden

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Vad är ni allergiska mot?

😄

:musik

Annons
Postat

När jag var liten fick jag en allergisk reaktion ett par gånger efter att jag ätit för mycket godis...! Första gången var efter farmors 50-årskalas tror jag. 😏

Annars är jag helt oallergisk!

Postat (redigerat)

Jag är lite överkänslig mot nickel och RixFM, annars är jag också oallergisk.

Redigerat av Fidden
musik (oregistrerad)
Postat

Jag har fått reda på att jag är allergisk mot etanol, vilket är mycket ovanligt.

Likaså Azo-färgämnen i mat.

Postat
Jag har fått reda på att jag är allergisk mot etanol, vilket är mycket ovanligt.

Jag med! Får i stort sett alltid huvudvärk och blir lite illamående efter några timmar...

😱

Postat

En aning mot laktos...

Kan känna av pälsdjur lite också, eller också är det inbillning.... vill så gärna ha en katt förövrigt 🙁

Postat
En aning mot laktos...

Kan känna av pälsdjur lite också, eller också är det inbillning.... vill så gärna ha en katt förövrigt 😕

Laktor är ingen alergi juuU!!

Det är en intolerans 😆

Postat

Pollen.

Nysningarna börjar i maj, eller i värsta fall april, och slutar inte förräns i juli, eller värsta fall augusti.

Har opererat näsan två gånger för att få stopp på blödandet.

Tycker att starka ämnen i rengöringsmedel, målarfärg med mer är s*itjobbigt också.

Postat (redigerat)

Se till att mata era barn (och fru när hon är gravid) med gott om omega 3 fetter. Och försök dra ner på omega 6. (dvs becel går fetbort, då det innehåller mer omega 6 än 3, vilket är helt sanslöst)

Då minskar risken att barnet utvecklar allergier.

(edit: inte direkt könsneutralt inlägg.... men ni fattar ändå)

Redigerat av Fidden
Leeroy (oregistrerad)
Postat

Peter Jöback, när jag lyssar på honom får jag utslag i annsiktet och runt halsen. Vet inte varför:/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.