kim87 Postat 19 november 2007 Postat 19 november 2007 Hej! Jag har spelat in några låtar, och har nu kommit till mastrings-processen. Dock har jag ett problem jag hoppas att någon utav er skickliga mixare kan hjälpa mig med!😏 Jag ska bränna ut låtarna på en skiva och ha som demo, och mellan slutet på låt nummer 3 och början på låt nummer 4 så ska jag ha ett samplat ljud som ligger kvar hela vägen från att låt nummer 3 slutar tills låt nummer 4 börjar. Alltså, den tystnad som brukar vara på typ några sekunder när en låt har slutat innan en annan börjar vill jag på något sätt komma undan. Som det är nu så sätter jag left och right locators precis som dom ska vara, alltså så att det ska klippa "exakt" i slutet på låt nummer 3 samt i början på låt nummer 4. men det blir ändå några sekunders glapp mellan låtarna (där jag inte vill ha någon tystnad utan den där samplings-effekten jag har valt). Jag använder mig av cubase sx både när jag mixar och mastrar. tacksam för svar!! /kim
DrHans Postat 19 november 2007 Postat 19 november 2007 Hej! Jag har spelat in några låtar, och har nu kommit till mastrings-processen. Dock har jag ett problem jag hoppas att någon utav er skickliga mixare kan hjälpa mig med!😏 Jag ska bränna ut låtarna på en skiva och ha som demo, och mellan slutet på låt nummer 3 och början på låt nummer 4 så ska jag ha ett samplat ljud som ligger kvar hela vägen från att låt nummer 3 slutar tills låt nummer 4 börjar. Alltså, den tystnad som brukar vara på typ några sekunder när en låt har slutat innan en annan börjar vill jag på något sätt komma undan. Som det är nu så sätter jag left och right locators precis som dom ska vara, alltså så att det ska klippa "exakt" i slutet på låt nummer 3 samt i början på låt nummer 4. men det blir ändå några sekunders glapp mellan låtarna (där jag inte vill ha någon tystnad utan den där samplings-effekten jag har valt). Jag använder mig av cubase sx både när jag mixar och mastrar. tacksam för svar!! /kim Vet inte på vilken nivå du mastrar. Men om det är hemma mastring. När du bränner till cd kan du välja i brännprogrammet om det ska vara paus mellan låtarna eller ej.
kim87 Postat 19 november 2007 Trådstartare Postat 19 november 2007 det är hemma-mastring. jag ska kolla upp det genast! jag använder mig av nero express. tack!
Larsson Postat 20 november 2007 Postat 20 november 2007 kryssa i här : http://www.speedyshare.com/751651405.html och välj nerå express istället för nero burningrom det är mer användarvänligt.. 😄
kim87 Postat 22 november 2007 Trådstartare Postat 22 november 2007 ja jag har ju nero express?=) men jag vet inte hur man gör ändå=/ =( hur gör man det i programmet då? jag har letat men hittar inget i programmet som man fixar det på=/
Larsson Postat 22 november 2007 Postat 22 november 2007 ja jag har ju nero express?=) men jag vet inte hur man gör ändå=/ =( hur gör man det i programmet då? jag har letat men hittar inget i programmet som man fixar det på=/ har du tittat på bilden i mitt inlägg ovan?
kim87 Postat 22 november 2007 Trådstartare Postat 22 november 2007 jahaaa!!=) ah ska kolla nu. tack!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.