Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Vad är det i detta ljudet som du inte kan skruva fram? En vanligt rent ljud, kanske med lite kompressor innan, och en gnutta reverb efter.

Postat

Men finns det här Guitar soundet färdigt som exempelvis soundfont? eller finns den möjligtvis i en VST?. Eller finns den som sample?.

Postat

Alltså, det låter ju onekligen som en gitarr. Leta upp en redan gitarrsampling som låter "så" eller sampla en själv och lägg på lite reverb och kompressor sen.

Det är knappast någon tillskruvad 3xOsc om det är det du tror. 😆

Kanske finns någon liknande sampling i din sequencer från början, men vad vet jag.

Lycka till 😏

Postat

Måste hålla med föregående talare... det är ju inget speciellt med det "soundet". En odistad, komprimerad gitarr och ett lätt dämpat tvåtonsriff and you got it.

Postat
Måste hålla med föregående talare... det är ju inget speciellt med det "soundet". En odistad, komprimerad gitarr och ett lätt dämpat tvåtonsriff and you got it.

Men vet du vart jag kan hitta den soundet?, finns det i nån VST eller finns den i Sample?. Jag vet att jag kan sno soundet från låten men då känns det inte riktigt bra... jag tar hellre något som liknar :rolleyes:

Postat
ag vet att jag kan sno soundet från låten men då känns det inte riktigt bra... jag tar hellre något som liknar

Spela in gitarr är nog det bästa sättet.Finns inte det alternativet kan du pröva Virtual Guitarist , Real Guitar m.m m.m gitarrpluggar.

Postat
ag vet att jag kan sno soundet från låten men då känns det inte riktigt bra... jag tar hellre något som liknar

Spela in gitarr är nog det bästa sättet.Finns inte det alternativet kan du pröva Virtual Guitarist , Real Guitar m.m m.m gitarrpluggar.

Hmm ok tackar :rolleyes:

Postat

Hmm. Du frågar om ett av de simplaste gitarrsounden som finns i världen.. Ett rent singlecoilsound (t.ex Fender stratocaster) .. Iof med båda hallsmic och stallmic påslagen.. Men rent och fint.. Bara att EQa lite.. Vill du ha det lite fetare så lägg på Vingate Warmer ( http://www.pspaudioware.com/indexen.html?u...ge.html;))eller micka med en dynamisk mic ( Shure SM57 eller Senheizer MD21) på en riktig rörstärkare.. 😄

Postat

Har du provat FL slayer ?

Den genererar ju gitarrer.

Beror på vilken version av FL du har, men annars borde du ha den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.