Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan 🙂

Är en tjej på 14 år, som för nått år sen börja skriva låtar (rapp) .

Det har ny utvecklats, och blivit min alldra största hobby.

Nu är det dags för första inspelningen.

det blir såklart genom min dator, har vart in till mds och köpt mig en bra mick.

Och det ända som egenligen fattas nu är, ett bra billigt och ENKELT program, det ända jag egentligen ber om är att det ska va enkelt att sätta in ett beat, å starta en bra mickinspelning, med eventuellt några effekter.

Och sen om ni har nå annat, såsom tips elr nått inför min första låt, så skulle jag va jättetacksam.

Är nybörjare , Så klandra mig inte. Kan inte ett piss om det här 😄 Menmen, man lär väl sig.

Föressten om de är nån som sitter på några bra beats, får ni gärna adda mej : katt_natta@hotmail.com !

Snabba svar, så kommer låten upp snabbt 😄

MVH

😛

Annons
Postat

köp nya studiotidningen så följer samplitude se eller le eller vad den nu heter med..

funkar brabra för dina ändamål!!

Postat

Hej!

Det finns också några gratisprogram att "börja" med. Reaper är ett sådant.

Vet dock inte hur pass enkelt och användarvänligt det är, men gratis är det i alla fall.

Har du inte ett ljudkort anpassat för musik på dator, bör du skaffa dig ett sådant också. De billigaste kostar runt tusen kronor, men det brukar komma någon form av ner-bantade musikprogram med, också perfekt för dina ändamål. Ett exempel på sådant är EMU 0202.

Med det får du ett gäng användbara saker, som du praktiskt taget kan ha väldigt mkt nytta av:

Till exempel Cubase LE, för inspelning av din röst, men också för att göra egna beats - om du skulle vilja göra det.

Dessutom kommer det med några "pluggar" iform av effekter och instrument som du kan använda i musikprogrammet.

Lycka till!

Mollin (oregistrerad)
Postat

Mitt tips blir Steinbergs Sequel. Kostar 995:- på musikborsen.se 😄

Information:

Sequel är programmet som låter dig komma igång med inspelning och mixning - utan tidigare förkunskaper! Programmet erbjuder dig över 5000 färdiga loopar och mer än 600 instrument som alltid stannar i den tonart och tempo du önskar. Perfekt för vilken musikstil som helst och för den som gärna vill börja remixa.

• Inspelningsmöjligheter för sång och dina andra instrument

• Över 5000 loopar och 600 instrument

• Inbyggda effekter

• Enkelt användargränssnitt

• Allt anpassar sig till den tonart och tempo du bestämt projektet till

Ett nytt superroligt program för att skapa musik med din dator, lika lätt att använda som kniv och gaffel. Du får massor av verktyg för att spela in, mixa, editera och dessutom imponerande 5000 loopar, instrument och effekter - suveränt.

Bakom programmet ligger Steinberg och teamet som utvecklat Cubase. Här har man fokuserat på att skapa ett program som alla kan använda, utan att kompromissa för mycket med möjligheterna.

Kan du inte ta en ton på ett instrument? Helt ok, kör med Sequel och skapa musik, lär dig spela senare.

o Record, edit and mix music in any popular style

o Perform your projects live - on stage or at home

o Arranger track for lightning-fast pattern-style producing

o Audio and instrument parts follow tempo and key in realtime

o More than 5000 of loops from world-class producers included,

covering popular styles like Hip-Hop, R&B, Dance, Electronic, Pop,

Metal, World, and many more

o Use a keyboard to control 600+ of ready-to-play instruments, or

record your own instrument through dozens of great-sounding

track presets

o Mix your projects like a pro with EQ and Dynamics in every

channel

o Polish your mix with a complete set of integrated audio effects

o Export your music directly to iTunes

o One window - many possibilities: learn how to make music in just

minutes - on either PC or Mac

Steinberg är även utvecklarna av det kända programet Cubase, fast det är avancerat för nybörjare.

MMF07_SequelScreen-pop.jpg

• Inspelningsmöjligheter för sång och dina andra instrument

• Över 5000 loopar och 600 instrument

• Inbyggda effekter

• Enkelt användargränssnitt

• Allt anpassar sig till den tonart och tempo du bestämt projektet till

More than 5000 of loops from world-class producers included,

covering popular styles like Hip-Hop, R&B, Dance, Electronic, Pop,

Metal, World, and many more

Postat

Är också inne på Herr Mollins spår. En schysst skiva med loopar och Samplitude 9 SE som följer med senaste numret av studio bör fungera alldeles utmärkt. Eller någon lightversion av Cubase. Tycker det är en bra inkörsport till musikskapande. Kommer man igång snabbt och får till något som låter "ok" tappar man inte motivationen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.