Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som haft något av följande problem:.

När jag lägger ut trummor i drum map låser sig datorn och Sonar går ner. Ibland kommer en error report. Då går det fortfarande att jobba och spara.

När man sen trycker på send/dont send så går Sonar ner. Jag trodde försr att det berodde på VSampler (där jag hade laddat trumljuden) men samma sak händer när jag använder Battery. Inga andra prog öppna.

Projekt som fungerat utmärkt en dag får Sonar att hänga sig nästa dag jag laddar in dem. Har ibland tvingats gå tillbaka till äldre sparningar och göra om en massa slitigt jobb.

VSampler tappar sina inställningar vid inladdning. Bara att stänga Sonar och öppna igen varpå det funkar. Händer corka var fjärde inladdning.

Autotunern får ingen insignal trots att audiokanalens VUmätare rör sig.

Annons
Postat

Ja, jag har uppdatwear till och med 3.11. Temperaturen kanske kan va en bov...hmm.

Annars kör jag rn rätt ren XP install, med bara det nödvändigaste förutom musikproggen....

Postat

Jag hade problem i Sonar 2 när jag i drum-map använda "paint-funktionen", dvs använde färdiga beats som jag "målade med penseln". Då dök Sonar för mig ett flertal tillfällen. Är det när du gör det, som det dyker för dig?

Numera har jag inget behov av funktionen, så jag vet inte om det är åtgärdat i S3. Men jag kan stresstesta lite för att se vad som händer...

//Mvh Magnus

• 4 veckor senare...
Postat

Nu har det varit stabilt länge. Förändring jag gjort är att byta anti-virus prog från Norton till POD samt städat registret från föräldralösa nycklar. :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.