majsalle Postat 19 november 2007 Postat 19 november 2007 Hej, Sitter i Pro Tools 7.3 M-powered med Ez Drummer. Jag har lagt ut varje kanal i Ez på en separat kanal i pro tools och adresserat respektive ingång från ez. För att höra de separata trumkanalerna måste jag ha REC-knappen intryckt i pro tools. Finns det någon annan lösning för att höra trummorna utan att behöva ha REC-knappen intryckt då detta är ganska frustrerande när jag ska spela in gitarr, etc då jag måste trycka av REC på trummorna varje gång. Tack på förhand /Alexander
zagor Postat 19 november 2007 Postat 19 november 2007 kan du gå igenom routing i detalj? var är ez drummer öppet? på en aux kanal? de andra kanaler som tar emot ljuden?
Anders F Postat 19 november 2007 Postat 19 november 2007 Om du har skickat den till audiokanaler så är det så, men du kan använda AUX-kanaler istället för audiokanaler och då löser sig ditt problem.. MVH Anders
majsalle Postat 20 november 2007 Trådstartare Postat 20 november 2007 Tack för svar! Funkar klockrent med aux-kanaler istället.
Anders F Postat 20 november 2007 Postat 20 november 2007 Tack för svar!Funkar klockrent med aux-kanaler istället. No problemo 🙂
zagor Postat 20 november 2007 Postat 20 november 2007 gizmozis... ville få honom att inse det själv... men ok, man kan få snabba hjälp här!
Anders F Postat 20 november 2007 Postat 20 november 2007 gizmozis... ville få honom att inse det själv... men ok, man kan få snabba hjälp här! Sorry mate
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.