Museeker (oregistrerad) Postat 19 november 2007 Postat 19 november 2007 Hej Sverige! Sedan en tid har museeker.com öppnat portarna, och vi skapar nu denna tråd för att svara på frågor från studio forums användare. Tveka inte heller att komma med ideér eller förslag, som ni tror kan förbättra sidan. Mvh Martin Ståhlgren John Dymling Museeker AB
nattvaktaren Postat 19 november 2007 Postat 19 november 2007 Är detta tredje eller fjärde tråden om en av cirka 200 identiska tjänster? Varför tror ni att vi är så intresserade?
Demonproducenten Postat 19 november 2007 Postat 19 november 2007 Är detta tredje eller fjärde tråden om en av cirka 200 identiska tjänster?Varför tror ni att vi är så intresserade? å framförallt: vad gör er bättre än nåt annat?
cAndy83 Postat 19 november 2007 Postat 19 november 2007 Hej Sverige! Sedan en tid har museeker.com öppnat portarna, och vi skapar nu denna tråd för att svara på frågor från studio forums användare. Tveka inte heller att komma med ideér eller förslag, som ni tror kan förbättra sidan. Mvh Martin Ståhlgren John Dymling Museeker AB Hej hopp, är sångare i bandet Teaser... Som jag nämnde i den förra tråden så har jag redan lagt upp vårat band på museeker.com När jag surfade runt lite på sidan idag såg jag till min förvåning att det har dykt upp några signade artister också. Det tycker iaf jag verkar som en skön grej, att blanda skivbolagsmusik med oss osignade musiker. Sen d där med att man kan prenumerera på artister verkar bra... får man då reda på när de t. ex släpper en ny låt lr? Men jag saknar funktionen att kunna få recensioner på sina låtar. Såg att det finns en knapp för det längst uppe (som inte går att trycka på). Hoppas ni startar den funktionen snart. Tror att det är nåt som många band och artister vill ha. /Andy
MikkeÖland Postat 19 november 2007 Postat 19 november 2007 Ser helt ok ut. Kan bli lite bättre på layouten men den klart bästa jag sett "sofar". / Mikke
Museeker (oregistrerad) Postat 19 november 2007 Postat 19 november 2007 Är detta tredje eller fjärde tråden om en av cirka 200 identiska tjänster?Varför tror ni att vi är så intresserade? å framförallt: vad gör er bättre än nåt annat? Museeker är en helt ny plattform där både skivbolag och mindre etablerade artister får möjlighet att sälja sin musik eller lägga upp den gratis.. Vi har jobbat mycket med att ta fram funktioner som hjälper användaren att hitta till musiken, genom vänner och andra användare på sidan. T.ex kan man prenumerera (givetvis gratis) på nyheter från sina favoritartister och då få feeds angående nya låtar,album,spelningar och övriga artistnyheter. Användare på sidan kan dessutom skicka låttips till sina vänner, samt bläddra igenom andra användares mest spelade låtar. En annan vikitg funktion är "friend feeds" som t.ex talar om för dig vilka låtar dina vänner har köpt. Alla artister på sidan får en egen "My Store" där de kan skapa en profil, publicera sin musik, skapa album, lägga upp spelningar och skriva nyheter.. Självklart kan ni även övervaka statistik över låtspelningar, sidbesök osv... Utöver detta får användare på sidan tillgång till "My Music" där alla låtar man köper eller äger läggs till för att senare streamas, läggas i spellistor eller laddas ner till datorn. MvH John Museeker AB
Museeker (oregistrerad) Postat 19 november 2007 Postat 19 november 2007 (redigerat) Hej Sverige! Sedan en tid har museeker.com öppnat portarna, och vi skapar nu denna tråd för att svara på frågor från studio forums användare. Tveka inte heller att komma med ideér eller förslag, som ni tror kan förbättra sidan. Mvh Martin Ståhlgren John Dymling Museeker AB Hej hopp, är sångare i bandet Teaser... Som jag nämnde i den förra tråden så har jag redan lagt upp vårat band på museeker.com När jag surfade runt lite på sidan idag såg jag till min förvåning att det har dykt upp några signade artister också. Det tycker iaf jag verkar som en skön grej, att blanda skivbolagsmusik med oss osignade musiker. Sen d där med att man kan prenumerera på artister verkar bra... får man då reda på när de t. ex släpper en ny låt lr? Men jag saknar funktionen att kunna få recensioner på sina låtar. Såg att det finns en knapp för det längst uppe (som inte går att trycka på). Hoppas ni startar den funktionen snart. Tror att det är nåt som många band och artister vill ha. /Andy Hej Kul att du lagt upp din musik på museeker. Det stämmer, som jag nämnde i förra inlägget inriktar sig museeker både mot skivbolag och mindre etablerade artister. Vi kommer snart sätta igång reviewsystemet där man kommer kunna skriva recensioner om låtar samt betygsätta dem. MvH John Museeker AB Redigerat 19 november 2007 av Museeker
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.