Stinkey (oregistrerad) Postat 26 september 2004 Postat 26 september 2004 Jag har precis köpt och installerat ett Emu 0404 ljudkort i min dator. Och nu funkar nästan ingenting som har med ljud att göra. Jag får bara ljud i Cabasis MIDI inspelning. Winamp rör inte på tidsmarkörer och media player visar att den funkar men det hörs inget. Mitt sequenser program, Note Whorty Composer spelar upp men inget går ut i hårdvarusynten. Är det någon som har en aning?? Tacksam för allt som kan hjälpa mig. Min dator har moderkortet ASUS P4SDX, Pentium 4 2,4 processor och 250 ram och det kan vara till någon nytta att veta. Ska jag ta kontakt med datorförsäljnaren eller musikaffären först? Återigen tacksam för all support. 🙁😄
stajo Postat 26 september 2004 Postat 26 september 2004 Hej Har du inaktiverat det inbyggda ljudkortet i enhetshanteraren under system i kontrollpanelen? Det kan bli konflikter mellan de båda ljudkorten annars. Jag antar att du har gjort alla inställningar av standardenhet vad gäller ljud och ljudenheter under kontrollpanelen. Lycka till /Stajo
Stinkey (oregistrerad) Postat 26 september 2004 Postat 26 september 2004 Ja, jag har avaktiverat det gammla ljudkortet. Men det är säkerty något mjukvarufel jag har gjort.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.