Jump to content
Annons

Hjälp med ljudkort

Recommended Posts

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Jag har precis köpt och installerat ett Emu 0404 ljudkort i min dator. Och nu funkar nästan ingenting som har med ljud att göra. Jag får bara ljud i Cabasis MIDI inspelning. Winamp rör inte på tidsmarkörer och media player visar att den funkar men det hörs inget. Mitt sequenser program, Note Whorty Composer spelar upp men inget går ut i hårdvarusynten. Är det någon som har en aning?? Tacksam för allt som kan hjälpa mig. Min dator har moderkortet ASUS P4SDX, Pentium 4 2,4 processor och 250 ram och det kan vara till någon nytta att veta. Ska jag ta kontakt med datorförsäljnaren eller musikaffären först? Återigen tacksam för all support. 🙁😄

Annons
Postat

Hej

Har du inaktiverat det inbyggda ljudkortet i enhetshanteraren under system i kontrollpanelen? Det kan bli konflikter mellan de båda ljudkorten annars.

Jag antar att du har gjort alla inställningar av standardenhet vad gäller ljud och ljudenheter under kontrollpanelen.

Lycka till

/Stajo

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Ja, jag har avaktiverat det gammla ljudkortet. Men det är säkerty något mjukvarufel jag har gjort.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.