Jump to content
Annons

Bekväma hörlurar prisklass 4-5-600... tips?

tbruce

Recommended Posts

Tja, ska spela in lite grejer till helgen och kommer bli tvungen att låna en laptop pga logistiska problem. Högtalarna på en laptop brukar ju sällan vara så mycket att komma över, så jag tänkte att det är lika bra att köpa ett par hörlurar till. Inget svindyrt då utan kanske ca 500 spänn. Öppna eller slutna spelar nog inte så stor roll, bara de är bekväma att ha på sig länge och låter trevligt såklart.

Jag har ett par billiga men ok Sennheiser HD201 idag, så det skulle väl vara bra med nåt sorts kompliment till dem... dessa är slutna och jag tänkte att de får funka som monitorhörlurar vid inspelningen.

Dela på andra sajter

Annons

AKG K44! rätt prisklass =) möjligtvis K66 men dom kostar väl lite mer än 500kr tror ja

EDIT: har själv koss porta pro och fattar nada av vad som händer i basen för dom e så överdrivna där å bulle bulle lixom.. 😛

Redigerat av Limpan
Dela på andra sajter

Om nån mot alla förmodan undrar så blev det ett par HD202, fick ta vad som fanns inne. Helt ok, men konstig bas, vissa saker blir tydliga och lätta att höra medans andra bara blev ett stort bummelibum.

Lyssnade också på ett par av JJLabs egna DJ-hörlurar, lät verkligen helt åt helvete.

Dela på andra sajter

beyer dynamics dt250 funkar i alla lägen - 999,- på 4-sound - kanske för dyrt?

annars håller jag med om sennheiser px100 - det är den bästa hifi/freestyle/protabla luren jag haft... låter hifi/hängmattiga såklart, men funkar ganska ok. Ihopvikbara och hållbara, jag har alltid mina med mig. laptop, ljudkort, mick och ett par px100... lika självklart som mössan när man går ut... 🙂

px200 kan jag inte alls rekommendera, låter tom och trist, pxc250 låter bättre, mer lik px100 och har brusreducering och kostar mycket mer...

recension

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.