Jump to content
Annons

Recommended Posts

Maxter (oregistrerad)
Postat

Jag har nu arbetat med ett projekt i Cubase SX 1.06, i c:a 2 veckor. Nu började jag närma mig slutet, o det är dags för mixning.

Snacka om frustration, när jag möts av en fel ruta som säger "invalid Project file" när jag försöker öppna mitt projekt.

Läste lite om detta på div. forum. Det jag kunde utläsa av vad tidigare personer varit med om har detta med autosave att göra??! Men så vitt jag vet så använder jag ej detta.

Jag har inga .bak filer liggande.

Nu har jag lagt ner åtskilliga timmar, och även pengar på detta projekt som nu verkar vara bortkastad tid/pengar.

Är det en känd bugg? Finns det ingen applikation som man kan ta hem som lagar filen?

Jag har alltid varit noga med att spara det jag arbetar med.

Att spara filer i program är nn funktion som Microsoft har haft i ex Word i åtskilliga år som funkar utan problem. Är det för mycket begärt att detta skall fungera i ett program man betalat tusentals kronor för?

Annons
Maxter (oregistrerad)
Postat

Det ska jag testa. Tack för tipset.

Dock kvarstår samma problem , Detta borde inte finnas. Någon som vet?

Postat

Kolla så filändelsen säger **.cpr ( CubasePRoject ) Står det något annat så är nog mycket data förlorad...

Det kan inte vara så att du fått en datorkrasch mitt i ditt sista arbetspass? det brukar kunna generera trasiga filer..

Hmmm.. hade en polare som installerat en knäckt version av Cubase SX 1 och fått ett liknande fel..d.v.s han kunde inte öppna låten.. jag bad honom skicka den till mig och då funkade det.. ( jag har alltså ett original 😉 )... sen sparade jag filen och skickade tillbax den..då funkade det hos honom också..

Dålig knäckt kopia, ren rykande otur eller datorkrasch...who knows.. men det är J&%¤#LIGT jobbigt när det händer..

Skicka den till någon annan som har cubase och spara om filen så bör det funka..

Lycka till

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.