Garbom Postat 17 november 2007 Postat 17 november 2007 Tjenare! Nu är det så att jag fattar noll.... som vanligt 😆 är det någon som vet vad jag råkat klicka i då den nu spelar tagningarna som även ligger under och inte bara det översta. den spelar alltså dem samtidigt vilket är väldigt irriterande 🙂 tack på förhand!
Fredrik Karlsson Postat 18 november 2007 Postat 18 november 2007 Är det midi? I så fall kan du välja olika alternativ längst ner till vänster på transportbaren (typ att du skall ersätta eller spela över de tidigare tagningarna etc..)!
Lundin Postat 18 november 2007 Postat 18 november 2007 (redigerat) Du har använt Stacked 2 ( No mute ) vilket innebär att Cubase inte Mute'ar de föregående tagningarna. Edit: Läste manualen samtidigt som jag skrev... I stacked mode är det den sista tagningen som låter, i Stacked 2 (no Mute ) låter alla tagningarna Redigerat 18 november 2007 av Lundin
Lithium Postat 18 november 2007 Postat 18 november 2007 (redigerat) Du har använt Stacked 2 ( No mute ) vilket innebär att Cubase inte Mute'ar de föregående tagningarna.Edit: Läste manualen samtidigt som jag skrev... I stacked mode är det den sista tagningen som låter, i Stacked 2 (no Mute ) låter alla tagningarna Lite OT kanske, men hur aktiverar man Stacked 2 (No mute) i Cubase? Har saknat den här funktionen trodde inte den fanns i cubase. 🙂 Redigerat 18 november 2007 av Lundin Fel i min postning
Garbom Postat 18 november 2007 Trådstartare Postat 18 november 2007 och framför allt... hur avaktikverar man den?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.