Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har precis installerat protools 7.4 och det fungerar som det ska(använder mbox2 mini).

Men jag blir inte klok på plug-in programmet BDF lite som följer med! Hittar det under instruments

i protools, men fattar inte hur man använder det för att spela in i protools, bygga takter osv 😆

Är väldigt grön på området och skulle bli väldigt tacksam om någon har erfarenhet av programmet

och kan ge en bra beskrivning!

Mvh Dave

Annons
Postat
Har precis installerat protools 7.4 och det fungerar som det ska(använder mbox2 mini).

Men jag blir inte klok på plug-in programmet BDF lite som följer med! Hittar det under instruments

i protools, men fattar inte hur man använder det för att spela in i protools, bygga takter osv 😆

Är väldigt grön på området och skulle bli väldigt tacksam om någon har erfarenhet av programmet

och kan ge en bra beskrivning!

Mvh Dave

Du måste skapa ett instrument track, trycka på rec och sen är det bara börja spela in antingen manuellt eller dra de färdiga midi takterna från BFD in i tracket i edit fönstet i ProTools.

Postat

Har gjort d, men d går inte att spela in..det enda som spelas in är ett komp som jag inte ens vet var d kommer ifrån.

Men det blir ingen inspelning när jag trycker manuellt, och takterna går inte att dra över...gaahhh...känner mig

totalt lost. Någon ide vad som kan va fel?

Postat

för att du triggar med midi keyboard loopar, och inte enskilda ljud.

flytta och spela längst ned till vänster, första "C" är kagge, sen kommer virvel osv osv.

har du en keyboard med bara en två eller tre oktaver flytta ned en oktava.

Postat (redigerat)

Tack för hjälpen, börjar få koll på det nu :rolleyes:

Men går det inte att ändra tempot och takten i lite versionen?

Redigerat av Davefab
Postat (redigerat)

Någon som vet hur man gör för att inte behöva använda grooves när man ska göra sina egna takter med pencil tool?

Har man respond to Groove notes på play options inställt blir det bara takter, och tar man bort det får man inget ljud alls..

Finns det nåt sätt att bara få baskagge, virvel osv på vardera tangent?

Mkt tacksam för svar!

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Postat

Har du kollat igenom deras steg för steg guide?

Någon som vet hur man gör för att inte behöva använda grooves när man ska göra sina egna takter med pencil tool?

Har man respond to Groove notes på play options inställt blir det bara takter, och tar man bort det får man inget ljud alls..

Finns det nåt sätt att bara få baskagge, virvel osv på vardera tangent?

Mkt tacksam för svar!

Postat
Tack för hjälpen, börjar få koll på det nu 😲

Men går det inte att ändra tempot och takten i lite versionen?

tempoförändringen gör du i protools tempokarta.

takten ändras beroende på vilken stil du väljer i BFD

mvh¨

Svante

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.