Steve-o Postat 17 november 2007 Postat 17 november 2007 Kan nån hjälpa mig!! Jag gör en mixdown av en låt i Cubase SE3, jag har på morgonen lagt på 3-4 spår till för att få fylligare gitarr/sång. När jag gör en Mixdown till 24 bitar 44.1 så kommer inte mina nya inspelade spår med????? Frustrerande och jag har ingen aning varför?!! När jag monitorlyssnar är det kanon, men när jag lyssnar på min mixdown är det utan dom nya spåren. Jag har 100 ms och ett E-MU 0202 ljudkort. 😊
Led Postat 17 november 2007 Postat 17 november 2007 skumt. Är det så enkelt att monitor-knappen inte är avmarkerad? Har haft liknande problem, men då kom inga spår med i mix down. Startade om datorn, och sen fungerade det.
Assar Postat 17 november 2007 Postat 17 november 2007 Har du testat att exportera i "real time" (knapp i audiomixdown-fönstret)?
Steve-o Postat 17 november 2007 Trådstartare Postat 17 november 2007 Funkar fortfarande inte!! Har ingen "real time" knapp audio mixdown fönstret. Snälla kom med mer förslag, jag blir tokig. 😆
Steve-o Postat 17 november 2007 Trådstartare Postat 17 november 2007 Jag har gjort mixdowns vid ett 10-tal tillfällen innan utan problem. Nu har jag lagt till lite mer gura sång och shaker på 3 spår och nu funkar det inte............
mösken Postat 17 november 2007 Postat 17 november 2007 Är de nya spåren satta till samma "output" som den du tar vid exporteringen? stereo out 1, stereo out 2 osv osv
Steve-o Postat 18 november 2007 Trådstartare Postat 18 november 2007 En dum fråga kanske, var ser man det? Det låter ju ut via monitorer/lurar? Suuuuuuuuupertacksam för all hjälp!!!
Fredrik Karlsson Postat 18 november 2007 Postat 18 november 2007 Du vet förmodligen att du måste sola de kanaler som du vill mixa ner?
Led Postat 18 november 2007 Postat 18 november 2007 Är det någon volymautomatisering som spökar? Dvs "R" är avmarkerad när du lyssnar, men att automatisering kommer med i nedmixningen? Funkar inget av förlsagen ovan, så starta ett nytt projekt och importera de inspelade wav-filerna från audio-katalogen.
Steve-o Postat 18 november 2007 Trådstartare Postat 18 november 2007 Toppen , skall testa detta pronto! En grej bara....... Jag har aldrig "SOLAT" vid nedmixining innan och det har alltid funkat "förr". Konstigt?!?!? återkommer
gsol Postat 18 november 2007 Postat 18 november 2007 Toppen , skall testa detta pronto!En grej bara....... Jag har aldrig "SOLAT" vid nedmixining innan och det har alltid funkat "förr". Konstigt?!?!? återkommer Om man inte solar något spår vid mixdown så kommer alla med, därför har det funkat förut. Men har du kollat så du inte råkat sola 1 spår, eller tysta några andra? Se helt enkelt till att varken M eller S är markerat på något av dina spår så borde det funka.
Steve-o Postat 18 november 2007 Trådstartare Postat 18 november 2007 SKIT OXÅ! Det funkade inte nu heller! Va gör jag? Är jag helt dum i huvvet eller? Jag hör alla kanaler rätt å riktigt, men inte i 24 bitars wav filen sedan! Mer förslag innan jag kastar ut CP-PC´n
Steve-o Postat 18 november 2007 Trådstartare Postat 18 november 2007 Skall testa LED´s förslag om att starta ett nytt projekt och importera spåren på nytt, jävligt omständigt bara.
mösken Postat 18 november 2007 Postat 18 november 2007 Du måste inte sola alla kanaler. Det viktiga är att de som inte ska vara med är mutade, om du solar en kanal vid nedmixning så kommer endast den att komma med. Om du markerar en kanal så ska du i spalten där du kan välja att se över dina inserts, sends osv kunna välja dels input och output. Det är viktigt att alla går till samma utgång som du väljer vid mixdown. Om du trycker F4 (tror det är det äver i ditt program, cubase 4 är det iaf F4) så kan du se Vilka utgångar och ingångar du skapat.
Steve-o Postat 18 november 2007 Trådstartare Postat 18 november 2007 Är de nya spåren satta till samma "output" som den du tar vid exporteringen? stereo out 1, stereo out 2 osv osv Var ser man detta?
Steve-o Postat 18 november 2007 Trådstartare Postat 18 november 2007 Du måste inte sola alla kanaler. Det viktiga är att de som inte ska vara med är mutade, om du solar en kanal vid nedmixning så kommer endast den att komma med. Om du markerar en kanal så ska du i spalten där du kan välja att se över dina inserts, sends osv kunna välja dels input och output. Det är viktigt att alla går till samma utgång som du väljer vid mixdown. Om du trycker F4 (tror det är det äver i ditt program, cubase 4 är det iaf F4) så kan du se Vilka utgångar och ingångar du skapat. Allt verkar gå via ljudkortet, ser inget skumt. Däremot ser jag inte input/output när jag markerar kanalen?? Var står det?
mösken Postat 18 november 2007 Postat 18 november 2007 (redigerat) Här väljer du vilken utgång du vill skicka ditt spår till. Och här (F4) ser du hur utgångarna är inställda och vilka du har skapat. Och här väljer du output vid mixdown Redigerat 18 november 2007 av mösken
Steve-o Postat 18 november 2007 Trådstartare Postat 18 november 2007 Grymt mösken, tyvärr ser det inte ut så på mitt SE3, men skall gå igenom hela fönstret igen. Återkommer
Gain Postat 18 november 2007 Postat 18 november 2007 Grymt mösken, tyvärr ser det inte ut så på mitt SE3, men skall gå igenom hela fönstret igen. Återkommer Samma lika i SE 3 - det måste vara lösningen om du provat allt annat 🙂
Steve-o Postat 18 november 2007 Trådstartare Postat 18 november 2007 Skall kolla GRUNDLIGT senare, måste iväg. Tack för hjälpen! Återkommer med info om hur det går senare Steffe
Steve-o Postat 19 november 2007 Trådstartare Postat 19 november 2007 Fick inte det att funka (satt till halv 3 inatt) Tack iallafall för all hjälp! Grymt schysst! Stefan
Steve-o Postat 21 november 2007 Trådstartare Postat 21 november 2007 Är de nya spåren satta till samma "output" som den du tar vid exporteringen? stereo out 1, stereo out 2 osv osv Tack för hjälpen, fattar inte hur jag kunnat missa detta!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.