Jump to content
Annons

Att sedan göra fler dvd-ex

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Har nu i InterVideo WinDVD Creator gått igenom processen, dvs. de fyra stegen. Det fjärde och sista steget där heter "Skapa film". Under "Skapa film" finns det fyra punkter också; Skapa film (lustigt nog samma namn igen alltså...), Formatera skiva, Radera skiva och Bränn till skiva (det står Bränn till Hårddisk som punkt 4 knepigt nog, på samma bildskärmssida på ett annat ställe...). Nåväl, steg 4 "Skapa film" tog cirka 4 timmar.

Men hur gör jag om jag vill göra fler ex och bara vill göra utöva punkt 4 Bränn till skiva, under steg 4 "Skapa film". Väljer jag "Skapa film" så startar ju processen automatiskt!! 4 timmar för varje ex av dvd:n vill jag ju inte vara med om!!!

😊

:musik

Annons
Postat
Hej!

Har nu i InterVideo WinDVD Creator gått igenom processen, dvs. de fyra stegen. Det fjärde och sista steget där heter "Skapa film". Under "Skapa film" finns det fyra punkter också; Skapa film (lustigt nog samma namn igen alltså...), Formatera skiva, Radera skiva och Bränn till skiva (det står Bränn till Hårddisk som punkt 4 knepigt nog, på samma bildskärmssida på ett annat ställe...). Nåväl, steg 4 "Skapa film" tog cirka 4 timmar.

Men hur gör jag om jag vill göra fler ex och bara vill göra utöva punkt 4 Bränn till skiva, under steg 4 "Skapa film". Väljer jag "Skapa film" så startar ju processen automatiskt!! 4 timmar för varje ex av dvd:n vill jag ju inte vara med om!!!

😊

Kan du inte bara kopiera skivan du brände då?

musik (oregistrerad)
Postat

Och hur går det till, i InterVideo WinDVD Creator?

Postat
Och hur går det till, i InterVideo WinDVD Creator?

Skaffa Dvd-decryptor. Använd programmet till att kopiera skivan till en .iso fil på hårddisken. Sen laddar du .iso-filen i samma program och lämpar i en ny skiva och bränner. .iso-filen blir kvar och du kan bränna hur många gånger du vill. Förutsätter att du inte ska "rippa" köpta skivor och bränna =)

Postat (redigerat)

Eller så väljer du bränn till hårddisk i Intervideo. Då kommer programmet att skapa en VIDEO_TS och eventuellt en AUDIO_TS på din hårddisk. Dessa kan du sedan bränna till dvd så många gånger du önskar. På detta vis slipper du rendera filmen för varje ex du ska bränna. Du använder ditt vanliga brännarprogram för detta alltså.

Redigerat av Wernborg
Postat
Eller så väljer du bränn till hårddisk i Intervideo. Då kommer programmet att skapa en VIDEO_TS och eventuellt en AUDIO_TS på din hårddisk. Dessa kan du sedan bränna till dvd så många gånger du önskar. På detta vis slipper du rendera filmen för varje ex du ska bränna. Du använder ditt vanliga brännarprogram för detta alltså.
Helt klart bästa svaret! :rolleyes:
musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tack!!

Tyvärr blev det ju (som framgår av en annan tråd) osynkat ljud och bild efter ett tag en bit in i konserten. Fattar inte varför!! Dessutom märkte jag då jag spelade upp den på en annan stationär dvd-spelare istället för laptopens egen inbyggda dvd-brännare, att det uppkom digitala bildstörningar, såna där rutor (lågupplösta pixels eller vad jag ska kalla det), lite då och då på bilden under ett antal sekunder...

Varför? Kan inte den där stationära dvd-läsaren läsa brända dvd-r på bästa sätt?

Sedan är det ju först och främst vårt att veta också om den där privatpersonen som hade lagt upp konserten på servern på Nätet haft en felfri version... Men vissa andra på det forumet påstod att de lyckats bränna felfria dvd-ex.

Men nu vet jag hur jag ska göra fler ex iaf, vilket var frågan i denna tråd. Video_TS.

😲

Redigerat av musik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.