Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det är så att jag vill börja krydda upp mina gig med lite schyssta projektioner i bakgrunden. Jag använder reason som seqencer och finner det därför enklast att använda någon form av visual mixer eller kanske en plugin som smidigt följer takt och bpm i reason för bildspelen. jag har testat med resolume ett antal gånger men jag tycker det blir alldeles för mycket att hålla koll på i en livesituation. Så därför undrar jag om någon kan hjälpa mig med detta lilla problem. jag ska giga lite om ett par veckor och behöver därför svar så fort som möjligt 😄 har ni något tips på en plugin eller en schysst visual mixer som inte behöver alltför mycket tillsyn under spelningar så skulle jag uppskatta det som fan!

Annons
Postat

Reason har inte midi ut, så det blir svårt att styra ett externt program från det hållet.

Mitt förslag (om du nu måste köra musik och visuella effekter på samma dator) är att du skaffar ett VJ-program som kan slava under Rewire. Arkaos VJ kan vara Rewire-slav. Sedan behöver du en midi-sequencer med Rewire-stöd.

Med nuvarande numret av Studio får du ett musikprogram (Samplitude 9 SE) gratis och det kan vara Rewire-värd åt både Reason och Arkaos.

Postat

Egentligen tänkte jag köra sequencers på en laptop och sedan ha min andra laptop för visuella effekter. Finns det inget sätt att typ få utsignalen från laptopen med musiken till den andra laptopens VJ program?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.