Fumasu Postat 15 november 2007 Postat 15 november 2007 Hej Jag har ett Behringer xenyx 1622 FX mixerbord och jag fick med en USB U-control (UCA200), nu till frågan: Hur ska jag koppla den via U-control så att jag i cubase kan få in alla mixerbordet kanaler. Alltså vilka sladdar behövs genom input och output till mixer samt datan för att detta ska funka? Det fanns en slags beskrivning med i anvisningarna men jag förstod den inte riktigt, så skulle gärna vilja ha en lite enklare och tydligare förklaring tack
Micke H Postat 15 november 2007 Postat 15 november 2007 Det fanns en grym hemsida. Tweaks någonting tror jag, men jag är inte hundra...testa att söka. Detta har kommit upp ett antal gånger. 😉
Hellpig Postat 15 november 2007 Postat 15 november 2007 Ladda ner zipfilen från URL:en nedan, borde nog innehålla vad du behöver? http://behringer-en.custhelp.com/cgi-bin/b...amp;p_topview=1 UB2442FX-PRO - Detailed Operating Instructions Application Guide One An overview of input channel controls Application Guide Two Adding external effects to a live monitor mix Application Guide Three How to apply internal effects to a single live monitor mix Application Guide Four Use of external effects in the MAIN mix Application Guide Five How to apply internal FX to a ‘stereo’ monitor mix Application Guide Six Use of internal effect presets number 1-70 and 71-99 Application Guide Seven Connections to and from a computer sound card for recording Application Guide Eight Use of a channel insert ‘loop’ with a processor Application Guide Nine Testing a channel signal and use of the PFL/SOLO functions Application Guide Ten Insert to direct output conversion
Fumasu Postat 18 november 2007 Trådstartare Postat 18 november 2007 Tack så mycket för tippsen. Btw, var det Tweaksheadz hemsida du menade där? Den verkar bra iaf // MVH Thomas
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.