Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sitter nu här med mina nyinköpta Phonic å njuter. Men nu har jag istället en annan fundering. Kanske man skulle ta å fixa sig en liten linemixer. Så att man kan leka lite med sina inspelningar analogt. Och dessutom kunna kontrollera volymen utanför datorns lilla värld...

Behöver iofs inte va en linemixer. går bra med "vanlig" miser med, men 12 kanaler vill jag nog ha iaf. med reglar. inte rattar.

Jag har 8 in och 8 ut på mitt ljudkort så lite gruppindelningar skulle man ju kunna göra i projekten när det börjar närma sig masteringen. Eller vad tycker ni? Jag mixar alltid direkt i Cubase annars men det skulle nog va ganska nyttigt och framför allt smidigt att kunna kontrollera det externt oxå.

Så efter allt detta babbel så är då frågan om jag skulle skaffa en linemixer? Förslag? Oxå smidigt att kunna koppla in fler källor till mina monitorer så man slipper dra om sladdar varenda gång man vill lyssna på något utan att behöva dra igång datorn... Hänger ni med? hehe... inte jag heller.

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.