SamRuss Postat 25 september 2004 Postat 25 september 2004 Tjena! Funderar på att byta arbetsinriktning helt och hållet! Är just nu konsult och utbildare inom IT-branschen men är ganska trött på det. Jobbar lite extra som liveljudtekniker och spelar in lite i studio, dock på amatörnivå. Har i flera år funderat på att gå ljudteknikerutbildningen på MI (Musicians Institute, www.mi.edu) i Los Angeles som skall vara ruskigt bra men undrar om det finns några utbildningar i Sverige som är av motsvarande kvalité? Har hört talas om en som kallas SAE (School of Audio Engineering) i Stockholm, som tydligen skall finnas lite runtom i världen också. Någon som vet om det är något att ha? Är det en bra utbildning? Har hört talas om "Studio Blå" i Stockholm, men när jag hör mig för så får den inte så många goda rekommendationer. Jag vet att det finns producent/ljudteknikerutbildning på högskolenivå lite längre upp i landet, men det är inte så aktuellt då de har väldigt höga intagningskrav. Någon som har några tips/förslag? Tack på förhand!
Majken Postat 25 september 2004 Postat 25 september 2004 Tips: Ljudteknikerutbildningen på sverigefinska folkhögskolan i Haparanda. Går att läsa som 1-2 årig linje. Bra utbildning som är billig att gå helt enkelt. Ger dessutom de kunskaper du behöver för att söka in till Piteå om du vill det. Jag gick två år i Haparanda och är helnöjd, bra utbildning som ger gott om studiotimmar. http://www.svefi.net /Majken
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.