Kberg Postat 15 november 2007 Postat 15 november 2007 (redigerat) Vet hur man Automatiserar VSTs i FL geonom att högerklicka (Edit Events) på den nobben man vill och sedan göra en bana för den. Men vissa VSTs som tex. Glitch går det inte att högerklicka på nobbarna. Hur gör man då när det inte går att högerklicka på dem? Redigerat 15 november 2007 av Kberg
Nexustwins Postat 15 november 2007 Postat 15 november 2007 Citerar migsjälv i samma fråga: Okey, känns som jag har förklarat detta miljoner gånger, sök nästa gång! Gör följande: Snurra på ratten som du vill ha clippet på, klicka på den lilla "stick kontakten som" sitter högst upp till vänster i fruity wrapper. Välj "last tweaked parameter" och välj "Create automation clip", nu klickar du i nedre delen av playlisten precis som med ett vanligt clip. Snabbt förklarat: Surra >> Stick kontakt >> Lats tweaked paramenter >> Create automation clip >> Färdigt! Har inte Fl-framför mig men jag är 90% säker på att det är rätt =). (Fl-studio 6) //Nexustwins Finns en fin sökfunktion! Använd den! 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.