Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Köpte ett par hörlurar på en loppmarknad för ett tag sen, mest för att dom var snygga och för att jag tycker om att amatörfixa med elektronik. Klippte bort den trasiga 6.25mm-pluggen och lödade dit en 3.5a. Rätt kul faktiskt, i proportion till det facila priset av 40 kronor (25 för lurarna + 15 för en ny 3.5a) låter dom ganska bra, tillräckligt bra för mp3an. Men saken är alltså den att jag har sen jag började använda dom tyckt mej märka att batterierna tar slut ganska mycket fortare. Beror det här på att det är ett par väldigt gamla hörlurar, på att jag lödar som en kratta eller en kombination?

Annons
Postat (redigerat)

...beror nog antagligen på att dom dära gamla lurarna e tungdrivna, alltså har dom högre impendans jämfört med de du hade tidigare. Tror nog att de kan göra att musten ur batterierna går ut fortare.

EDIT: förlåt nu virrade ja till de tror ja,, dom har LÅG impendans->tungdrivna... rätta mig om ja har fel nån 😆

Redigerat av Limpan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.