KillwithSkill Postat 14 november 2007 Postat 14 november 2007 Seal släppte igår sin nya platta system! click banner Finns även lite på http://www.myspace.com/seal Seal har backat några steg och kör på lite discodunk denna gången. Bland annat så har hemstudiopularen 🙂 Stuart Price vart med och roddat lite.
KillwithSkill Postat 17 november 2007 Trådstartare Postat 17 november 2007 Vet inte vad som krävs för att folk ska få upp öronen för seal? Idol kanske är bättre? Skit i det yberproddade ljudet, skit i att det är stort sångljud, skit att det är fett och modern disco. Men lyssna på hans moll/dur-krockande melodier. Det låter som när det begav sig när killen med ballen slog igenom vintern 90-91 med crazy!
kajan Postat 19 november 2007 Postat 19 november 2007 Har faktiskt inte lyssnat särskilt mycket på Seal men jag har som alltid tyckt att han gör intressant musik. Kommer ihåg när Crazy kom, den låten är ju helt fantastisk.
KillwithSkill Postat 9 februari 2008 Trådstartare Postat 9 februari 2008 (redigerat) Verkligen ingen som hört nya plattan? Va fan har ni för musikintresse? 😄 Adam Tensta, Salem Al Fakir ??? Aja, förmodligen den sista att gilla seal.... If It's In My Mind, It's On My Face Amazing Bill Hamel Vocal Mix Just like before Loaded System är mina favoriter. If It's In My Mind, It's On My Face är så jävla snyggt uppbyggd. Grymma guror och fett sångljud. Och hans suss och dur/moll-brytningar får iaf min balle att resa. Jävla as att hitta melodier! 🥰 Redigerat 9 februari 2008 av KillwithSkill
Pierre Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Jag tänkte svara för jag har precis i dagarna lyssnat in mig på denna skiva i studie-(och studio-)syfte! Annars har jag inte lyssnat på Seal sen första plattan med Crazy. Här är lite spontana kommentarer från mig. 1. If It's In My Mind, It's On My Face Mycket bra låt tycker jag. Snyggt arr och melodier. Bra balans. Intressant att starta trummorna först efter första refrängen. Det är syntigt på samma gång som det inte är det. Gitarrerna hjälper nog till att få det att kännas mer pop/rock än syntigt och disco. 2. Amazing (Thin White Duke Edit) Ganska bra låt. Inledningen faller inte mig i smaken. Det är samma slinga i vers och refräng. Melodin i refrängen är bra och behållningen i låten. Kraftigt pumpande med side-chaining (hmm) på syntackorden mot kicken - låter väl helt ok. Snygg tamburin i refrängen! 3. Just Like Before Lite svävande låt. Inte lika stark som de två första enligt mitt tycke. Väldigt mycket reverb på sången... Känns lite loop över detta - slutet förstärker den effekten. 4. Loaded Snygga melodier och ackordbyten i versen tycker jag. Dramtiskt som refrängen slutar, men känns inte 100% genomarbetat, utan hade kunnat bli mer effektfullt med lite annat arr (om man jämför med låt 1). 5. Wedding Day Tråkig låt och tråkigt arr, tycker jag, så jag har inte brytt mig om den. 6. System Tråkig vers, men mycket bra refräng. 7. Dumb Ploppigt och syntigt... gillar inte låten heller. 8. The Right Life Lite klyschigt med vågot som intro, men sedan tycker jag introt tar sig och är riktigt bra. Inte så roligt låt tycker jag, men ok. Instrumentala hooken efter refrängen funkar mycket bra! Gillar kicken och "snaren". 9. Rolling Känns som en typisk Seal-låt. Vet inte riktigt om orkesterpukorna var rätt val... 10. Immaculate Seg låt som inte intresserade mig. 11. Amazing Nej, helt fel sound i introt, för tunn synt där. Refrängen funkar förstås fortfarande. Några allmänna observationer jag gjorde: - det är väldigt mycket diskant på allt, särskilt på sången - lite för mycket tycker jag - kicken och basen går inte så djupt (inte vad jag hör i mina KRK RP8 i alla fall), utan punchen ligger mycket högt upp i basen. Nästan ingen lågbas alls vad jag kunde märka. - jag gillar syntmattorna på t ex låt 1, 2, 6 och 8 - slags syntstråkar där lågpassfilter varieras. Antagligen uppbyggda av flera lager? Bas och låg mid verkar också vara starkt beskuret? - Seals fantastiska röst gör mycket av skivan, och resten är hans karaktäristiska ackordbyten/melodier Pierre
KillwithSkill Postat 9 april 2009 Trådstartare Postat 9 april 2009 Postar http://open.spotify.com/track/7nCt4tov0aYMhuJyqS28y9 då ni blindstyren inte fattar nåt, gått 17 månader och ingen jävel fattar nåt... Men det är väl melodifestivalen som är det enda som gillas ge kritik... 🙂🙂
DieHard (oregistrerad) Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 Ja jag sitter här och bara väntar på att Idol ska sändas igen så jag sen får ladda....nej jag menar gå ut å köpa plattan och sen när jag tröttnat på den så ser jag fram emot nån julskiva med Carola som årlig tradition och sen är det ju snart för melodifestivalen och sen snart igen är det dags för Idol igen. Ja kan det bli bättre? 🙂
KillwithSkill Postat 9 april 2009 Trådstartare Postat 9 april 2009 Ja jag sitter här och bara väntar på att Idol ska sändas igen så jag sen får ladda....nej jag menar gå ut å köpa plattan och sen när jag tröttnat på den så ser jag fram emot nån julskiva med Carola som årlig tradition och sen är det ju snart för melodifestivalen och sen snart igen är det dags för Idol igen. Ja kan det bli bättre? 😄 Glöm inte rixfmplattorna på statoil oxå...
DieHard (oregistrerad) Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 😄 Ja inte att förglömma. Som mellanmål i väntan på det övriga. Eller som gamla minnen från 70-talet med kassetter som innehöll kassa covers man köpte på mackarna. Fib Aktuellt och några till porrblaskor hade väl såna också om jag inte minns helt fel? 😄 Det var ju en del bilder på kassettomslagen med lättklädda brudar på. ☺️
Valle Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 Fibban var väl ingen porrblaska!? Lite nakna kroppar är väl inte porr... Eller var där en del boinking med däri? Minns inte... för "ung", alternativt, för länge sedan.
DieHard (oregistrerad) Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 Njä inte med dagens måttmätt men då räknades den väl som det. Det var ju mest bara nakna bilder på tjejer i fibban och aktuellt rapport, och några till jag inte minns namnet på, på den tiden och början av 80-talet. Det var senare grova knullbilder kom in i bilden.
slejnard Postat 9 april 2009 Postat 9 april 2009 Seal är bra! Måste höra nya förstår jag...har märkt en sak: det verkar aldrig ta slut detta med musik, kommer ju nytt hela tiden men man hinner ju inte med att lyssna... ...men remember... KISS rules! 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.