illern Postat 25 september 2004 Postat 25 september 2004 Jag är ganska ny på det här med cubase men jag har iallafall lyckats spela in trummor på ett audiotrack med hjälp utav reason. Underbart tänkte jag och plockade fram overdrivepedalen och basen, skapade ett nytt track och tryckte på record. Här kommer problemet, trummorna hamnar i denna track också. Jag har försökt bli av med detta problem sjukt länge utan framgång. Jag vet att min utrustning att hurra över men det borde ju gå att spela in något iallfall. Jag är inte helt säker men jag tror att problemet ligger i kx-drivrutinerna som jag kör till mitt SB Live 5.1 (Ja, du läste rätt Live). Jag är fruktansvärt tacksam för all hjälp.
Rapid Wanker Postat 25 september 2004 Postat 25 september 2004 Kolla i mixerapplikationen till kx-drivarna. Se till att du inte har valt något i stil med "What you hear" som inspelnings-input. Då spelar du in allt som kommer på ljudkortets utgångar också.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.