Jump to content
Annons

Strul med monitor

Recommended Posts

McStride (oregistrerad)
Postat

Hejsan

Jag köpte för en tid sedan ett par, aktiva monitorer. Dom har sedan första uppstart gett ifrån sig ett dovt brummande vilket jag trodde var normalt då jag är fullständigt grön när det gäller monitorer. Nu är det bara så att en av dem plöstligt slutade fungera igår. Den ger fortfarande ifrån sig brummandet med inget annat kommer ur den.

Kan jag ha gjort något galet så det blivit såhär, ska monitorer ge ifrån sig ett dovt brummande, tyder detta på fabrikatsfel?

Det är ett par Samson Resolv 65a, någon som har erfarenhet av dessa och haft liknande problem?

Det står även i instruktionen att det ska finnas en volymknapp för mellanregistret på dem, men någon sådan finns ej på mina exemplar.

• 4 veckor senare...
Annons
Postat

Jag kan inte hjälpa dig, men jag kan fyllå på med mitt problem gällande samma högtalare.

Jag använde de som högtalare för lite stämmingsmusik under en middag för någon månad sedan och efter det har de inte fungerat, de låter helt sprängda. Jag köpte nya diskantelement då det var det som verkade vara felet, men det hjälpte inte. Kan förstärkardelen i högtalarna gå sönder såpass lätt? Hemskt tacksam för svar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.