ihgl Postat 13 november 2007 Postat 13 november 2007 Är oerfaren när det gäller Sonar. Kör plugin SessionDrummer, Lm-4, Revalver etc men får tidigare inspelade spår med i det nya spåret. Jag vet att det beror på att jag har What you hear..." aktiverat. Å andra sidan, har jag inte det får jag ingen signal, inget ljud alls vid inspelning till ett audiospår vilken kanal jag än väljer på ljudkoret - ett Creative X-fi. Är det inte meningen att man t ex med en "trumsynth" ska kunna lägga till trummor till ett tidigare inspelat spår utan att få "dubbelt" resultat? Tacksam för tips.
Fetknopp Postat 22 november 2007 Postat 22 november 2007 (redigerat) Jo det är klart att det ska gå. Det borde funka efter att du valt "Line in" på ljudkortet som inspelningskälla. Kolla igenom audio-inställningar i Sonar. Kan inte komma på nåt annat som kan vara fel. Redigerat 22 november 2007 av Fetknopp
ihgl Postat 7 december 2007 Trådstartare Postat 7 december 2007 Fick du till det ? Ja, tack för intresset. Fick det att fungera till slut med hjälp av "What you hear" och litet trixande med kanaler. Det tog sin lilla tid. ;-)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.