Garberg Postat 13 november 2007 Postat 13 november 2007 Vet inte om detta är rätt forum (kanske skulle ligga under mixning) men vi har precis härjat ihop vår första lilla låt och har mixat den. Vi har följt mixologin och jag tycker att det blev ett stort gap mellan gitarr och bas. Båda låter bra, men jag skulle föredra om gitarrerna flöt ihop mer med basen så att det blev ett fetare ljud? Någon som har några tips? Ska man skära gitarrerna lägre än vad som rekommenderas i mixologin? Inser att jag måste prova mej fram, men det skulle vara bra med ett riktmärke så man vet var man ska börja.
jarlo Postat 13 november 2007 Postat 13 november 2007 Vet inte om detta är rätt forum (kanske skulle ligga under mixning) men vi har precis härjat ihop vår första lilla låt och har mixat den. Vi har följt mixologin och jag tycker att det blev ett stort gap mellan gitarr och bas. Båda låter bra, men jag skulle föredra om gitarrerna flöt ihop mer med basen så att det blev ett fetare ljud? Någon som har några tips? Ska man skära gitarrerna lägre än vad som rekommenderas i mixologin? Inser att jag måste prova mej fram, men det skulle vara bra med ett riktmärke så man vet var man ska börja. Enklast är nog om du har möjlighet att lägga upp ett ljudexempel. Kan vara lite svårt att bedöma vad som behöver göras utifrån din beskrivning. Det kan ju vara så att problemet ligger redan i inspelningsstadiet...
Garberg Postat 13 november 2007 Trådstartare Postat 13 november 2007 Ok, ska försöka skicka det ikväll.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.