adebesi Postat 12 november 2007 Postat 12 november 2007 Ska köpa någon av dessa två: PEAVEY WINDSOR HEAD eller Peavey valve king head... Vill ha en stärkare som kan "låta" allt från 70-tal till extrem metal, vilken ska jag välja då? Winsdor head är ju bara en kanal på det är ju ett minus-.... Är inte i behov av äckligt mycket dist...
xzenom Postat 13 november 2007 Postat 13 november 2007 Ska köpa någon av dessa två: PEAVEY WINDSOR HEAD eller Peavey valve king head... Vill ha en stärkare som kan "låta" allt från 70-tal till extrem metal, vilken ska jag välja då? Winsdor head är ju bara en kanal på det är ju ett minus-.... Är inte i behov av äckligt mycket dist... om du ska klara extrem metal, men inte behöver äckligt mycket dist?? känns lite som en motsägelse... Skulle du bara vara efter äldre sound så skulle jag köra på Windsor:en, men efter dina mer varierande behov så är ju Valve Kingen riktigt schysst och låter bra också, speciellt i den prisklassen!
JJRockford Postat 17 november 2007 Postat 17 november 2007 Windsor fick ju lite halvljummen kritik i Fuzz. Valvekingen verkar vara en mycket mer flexibel förstärkare. I prisklassen finns det ju annars ett gäng andra att kolla in. Peavey har ju sin Bandit 112, den är väldigt flexibel och låter alldeles utmärkt, trots avsaknaden av rör. Sen finns det ju modellerar-förstärkarna som många gånger kan låta betydligt bättre än "riktiga" förstärkare, speciellt när man inte tar någon av toppmodellerna. Line6 har ju både sina Spider och Flextone, finns i flera olika varianter. Och så har du Vox med sina olika Valvetronix. Låter kanonbra båda två. Plus att modellerarna blir flexibla på ett helt annat sätt eftersom man kan ändra karaktär totalt.
adebesi Postat 17 november 2007 Trådstartare Postat 17 november 2007 Windsor fick ju lite halvljummen kritik i Fuzz. Valv
DrHans Postat 18 november 2007 Postat 18 november 2007 Köp Valvekingen. Jag har en sådan i vardagsrummet. Funkar till allt tycker jag.
drloop (oregistrerad) Postat 18 november 2007 Postat 18 november 2007 (redigerat) Köp Valvekingen. Jag har en sådan i vardagsrummet. Funkar till allt tycker jag. Höhö, i vardagsrummet, funkar till allt. Höhö! Redigerat 18 november 2007 av drloop
adebesi Postat 18 november 2007 Trådstartare Postat 18 november 2007 Skrev ett svar förrut kom tydligen inte fram... Men iaf var jag nere på musikbörsen och skulle pröva båda topparna, det började med att nån säkring hade gått i windsorn så jag kunde aldrig pröva den... efter detta gick jag hem o beställde Valve kingen på Thomann, eftersom mitt första intryck av Windsor inte blev det bästa. Har fått svar i andra forum att vissa musikaffärer slutat ta in windsor pga varierande kvalitet.
KaptenGnissel Postat 18 november 2007 Postat 18 november 2007 Köp Valvekingen. Jag har en sådan i vardagsrummet. Funkar till allt tycker jag. ...och rätt pris har den åxå
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.