GIGAN (oregistrerad) Postat 12 november 2007 Postat 12 november 2007 Slet i ilska ur fw kabeln ur datorn, när den var på och kortet ipluggat, dumt Efter det har det inte funkat. Har testat ominstallation, både på Pc och mac och den får ström men funkar inte. Är det ngn som vet var man kan lämna in det för rep i Stockholm? MVH GIGAN
Björn Olsberg Postat 6 december 2007 Postat 6 december 2007 Först och främst - kortet kan "hänga sig" vilket avhjälps genom att du helt drar ur strömkabeln frö att därefter sätta in den igen. Angående reparation - kolla med din återförsäljare eller distributören Luthman Scandinavia. Om kortet är trasigt, skulle jag dock inte tro att det lönar sig med reparation. Troligtvis kostar det ändå lika mycket att skaffa ett nytt modernare kort som låter minst lika bra och som dessutom har garanti.
Hellpig Postat 6 december 2007 Postat 6 december 2007 Nu skall jag skrämma dig men med all rätta. Jag har gjort precis samma sak som du - av okunskap när jag precis hade köpt kortet. Har samma sak hänt med ditt kort som med mitt så har kortets kretsar bränt samman. Man får inte "hotplugga" firewireenheter. Jag fick lära mig detta den hårda vägen... men jag hoppas att du slipper detta problem för det är ganska dyrt tror jag. Själv snackade jag mig till ett nytt kort. 😱
GIGAN (oregistrerad) Postat 6 december 2007 Postat 6 december 2007 Nu skall jag skrämma dig men med all rätta. Jag har gjort precis samma sak som du - av okunskap när jag precis hade köpt kortet. Har samma sak hänt med ditt kort som med mitt så har kortets kretsar bränt samman. Man får inte "hotplugga" firewireenheter. Jag fick lära mig detta den hårda vägen... men jag hoppas att du slipper detta problem för det är ganska dyrt tror jag. Själv snackade jag mig till ett nytt kort. 😱 Tack för all hjälp! Jag får ta detta som en dyr läxa och har beställt ett motu ultralite. Ska behandla det lika varsamt som ett spädbarn Avslutar den här tråden! GIGAN
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.