Jump to content
Annons

Hur andvänder man Reverb?

Kalle82 (oregistrerad)

Recommended Posts

Kalle82 (oregistrerad)

Jag har en fundering kring Reverb!

Hur arbetar man med ett sånt?

Jag är inte duktig på mixning men jag är helt säker på att alla presents (förinställningar)

är helt ute och cyklar...jag menar om man ska andvända ett sån förinställning på tex sång då låter de ju som man

har sjungit i en källare...de är ju absolut för mycket djup och "eko" så jag undrar hur man utnyttjar reverbet?

ska man ha en effekt bakom den som tynger ner ekot eller ska de bara helt enkelt dra ner på knappen Wet-Dry så ekot blir minimalt?

Men då är ju förinställningarna helt meningslösa!!

Någon som orkar förklara, hur jobbar man med ett sånt!

Är jätte nyfiken på hur ni där ute gör...

Dela på andra sajter

Annons
Kalle82 (oregistrerad)
Reverb används i allmänhet som send-effekt, då ställer man mängden reverb med send-ratten på den aktuella kanalen.

är de fler effekter som brukas andvändas som send fx?

Dela på andra sajter

Reverb används i allmänhet som send-effekt, då ställer man mängden reverb med send-ratten på den aktuella kanalen.

är de fler effekter som brukas andvändas som send fx?

lite olika.. om man vill ha additiv kompression, använder man en kompressor på send-regel..

även delay och distorsion kan användas där..

på send regel påverkas bara ljudet till 50%

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.