MaxBeat Postat 12 november 2007 Postat 12 november 2007 Hallå! Jag är ute efter att få en klassiskt "Benassi" bas, är det någon som har något tips? Tacksam! 🥰 Cheers!
afatecs Postat 12 november 2007 Postat 12 november 2007 Hallå! Jag är ute efter att få en klassiskt "Benassi" bas, är det någon som har något tips? Tacksam! Cheers! prova med malstrom synten..kör båda oscillatorerna med ena på saw 16 eller vad synth ljudet heter och sen den andra oscillatorn på typ nån form utav bas typ deep bass eller finger bass, är nog en bra grund för att vrida fram en "benassi" bas.
Tweeky Postat 12 november 2007 Postat 12 november 2007 Hallå! Jag är ute efter att få en klassiskt "Benassi" bas, är det någon som har något tips? Tacksam! Cheers! Enkelt! Sågtandsvågform, på med hi-passfilter, cutoff på 0 och dra på resonansen lite. Resten är bara att EQ:a och komprimera. Sen drar du upp cutoffen när du vill ha det där svepljudet. Se även till att den är mono (i polyfonin alltså) och släng på lite portamento.
Linus Postat 14 november 2007 Postat 14 november 2007 Sök gärna på Benassi i forumet så hittar du många trådar i ämnet
Hooken88 Postat 8 januari 2008 Postat 8 januari 2008 Sök gärna på Benassi i forumet så hittar du många trådar i ämnet Benassi basen finns på Reasonstation! Har den hemma 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.