Kalle82 (oregistrerad) Postat 12 november 2007 Dela Postat 12 november 2007 På mitt mic Preamp är det en knapp där det går att trycka in den då lyser det och då är det inställt på Highpass (80Hz).. Vad menas med de? Ska man ha den nedtryckt eller är det bättre om man låter den vara? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 12 november 2007 Dela Postat 12 november 2007 de e ett filter helt enkelt.. skär av allt som är under 80hz.. fotstamp o annat.. kan va bra o ha vid inspelning av sång.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalle82 (oregistrerad) Postat 12 november 2007 Dela Postat 12 november 2007 de e ett filter helt enkelt.. skär av allt som är under 80hz.. fotstamp o annat.. kan va bra o ha vid inspelning av sång.. ok då fattar jag..tack! Du vet du mycket om de där vart ljuden ligger? De som man inte behöver och så vidare, tänker på sång inspelning? typ som du nämnde fottramp osv...finns det mera som kan vara värt att veta? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 12 november 2007 Dela Postat 12 november 2007 På mitt mic Preamp är det en knapp där det går att trycka in den då lyser det och då är det inställt på Highpass (80Hz)..Vad menas med de? Ska man ha den nedtryckt eller är det bättre om man låter den vara? Med detta menas att du aktiverar ett högpassfilter som filterar bort frekvenser under 80Hz. Kan vara bra att använda om du får ett för basigt ljud när du spelar in. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 12 november 2007 Dela Postat 12 november 2007 Kolla om du kan få tag på samlingsnumret "Mixologi" som studio gav ut för ett tag sedan där har du mycket matnyttig info om det här. Borde inte vara så svårt, dom har tex. haft dom kvar på Mobilia i Mantorp i flera månader så har du välsorterad butik eller varuhus i närheten så kanske du kan hitta ett ex av den. Göran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.