Chriskooh Postat 24 september 2004 Postat 24 september 2004 Hittade en väldigt spännande knapp när jag satt och pillade lite med datorn i setupen efter att ha bytt minne, Hyper-Threading enable den tryckte jag på. Sedan startade jag om datorn allt verkade frid och fröjd ända tills jag öppnade Cubase SX 2 då upp stod världens missljud så det var bara att disabla igen. Vad är felet? Har en Dell Optiplex med en P4 3 Ghz. Rammines frågan. Hade ett projekt i Cubase som var ungefär 10 midi kanaler med lite waves reverb å eq på dom olika kanalerna. Det fungerade bra ända tills Vanguarden kom in i bilden och slog CPU mätaren i bott. Är det processorn som inte orkar eller minnet? Här kommer den egentiliga frågan. HAde 2x 256 ram (dual) och ville ha mer (för att kanske undvika problemet ovan), köpte en 1024 ram och sparade en 256 har nu alltså 1280 ram men märker ingen störe skillnad CPU mätaren visar samma i mina olika projekt. Var det en miss att inte köpa 2 x512ram å köra dual. Anledningen till att jag inte köpte dual nu var att jag skulle ju få kasta dom när jag vill ha 2gig i ram (mycket pengar åt skogen då) Huh.. Får man lite hjälp å tips med detta är jag tacksam 🙂
MusicGene Postat 25 september 2004 Postat 25 september 2004 vanguard äter CPU som en häst. hyperthreading är att processorn kan jobba med två uppgifter parallellt. Vet inte varför Cubase inte gillar det...
Claes Holmerup Postat 25 september 2004 Postat 25 september 2004 SX1 fungerade inte alls bra med HT aktiverat, men jag har för mig att SX2 är skrivet för att det inte ska orsaka några problem att ha igång HT. Det gör nog ingen direkt nytta heller - men ändå... 😲 Krånglar det så kan du testa att stänga av "Multi Processing" i Cubase (finns i Device Setup/VST Multitrack/Expert) - men i värsta fall måste HT disablas i BIOS ändå...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.