Sonefors Postat 11 november 2007 Dela Postat 11 november 2007 En fråga jag brukar ställa mig själv är: Vad skulle man göra utan detta forum och tidningen Studio? Svaret på frågan varierar givetvis hos alla. Men hos mig så är svaret: Jag skulle känna mig ensam, för inte en själ som jag känner håller på med musik förutom min kusin som bor i västerås, och i Bollnäs finns det i stort sett bara en massa hårdrockare och punkband, typ. Som förövrigt får gratis studiotid och bidrag av Bilda eller något annat förbund, för att dom repar ett par gånger i veckan. Men vi studionördar då? Vi ermiter som sitter i studion 24 timmar om dygnet, alla dagar i veckan året om. Inte fan får vi några bidrag. Sen blir vi uteslutna ur alla tävlingar som ordnas. För då måste man naturligtvis spela i ett band eller ska musiken kunna spelas live av ett band. Enda chansen för oss är melodifestivalen. Och den chansen är ju stor, hehe 🙂 Så studios forum är enda stället man känner sig riktigt hemma. Och när tidningen kommer så är det som att få ett brev av familjen 😱 Nä, tacka gud för studio vettja, Eller tacka Björn & Redaktionen. Mvh Fredrik Sonefors Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 11 november 2007 Dela Postat 11 november 2007 WORD på det. Även om jag själv inte är så aktiv skribent så är det både första och sista sidan jag går in på när jag sitter vid datorn... HALLELUJAH 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 11 november 2007 Dela Postat 11 november 2007 Men vi studionördar då? Vi ermiter som sitter i studion 24 timmar om dygnet, alla dagar i veckan året om. Inte fan får vi några bidrag. Sen blir vi uteslutna ur alla tävlingar som ordnas. För då måste man naturligtvis spela i ett band eller ska musiken kunna spelas live av ett band. Enda chansen för oss är melodifestivalen. Och den chansen är ju stor, hehe laugh.gif Så studios forum är enda stället man känner sig riktigt hemma. Och när tidningen kommer så är det som att få ett brev av familjen man måste ju inte nödvändigtvis tävla i musik!? man jobba mot andra mål ist. som att sprida sin musik via nätet ex. om jag inte satt så mkt vid datorn skulle jag nog få mer gjort i studion!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 11 november 2007 Trådstartare Dela Postat 11 november 2007 Men vi studionördar då? Vi ermiter som sitter i studion 24 timmar om dygnet, alla dagar i veckan året om. Inte fan får vi några bidrag. Sen blir vi uteslutna ur alla tävlingar som ordnas. För då måste man naturligtvis spela i ett band eller ska musiken kunna spelas live av ett band. Enda chansen för oss är melodifestivalen. Och den chansen är ju stor, hehe laugh.gif Så studios forum är enda stället man känner sig riktigt hemma. Och när tidningen kommer så är det som att få ett brev av familjen man måste ju inte nödvändigtvis tävla i musik!? man jobba mot andra mål ist. som att sprida sin musik via nätet ex. om jag inte satt så mkt vid datorn skulle jag nog få mer gjort i studion!! Nejdå, givetvis måste man inte tävla. Det är inte det jag menar. Poängen är att dom ges den möjligheten. När du skriver: "Om jag inte satt vid datorn så mycket så skulle jag nog få mer gjort", förstår jag inte riktigt. Men om du menar att du hänger för mycket här, så är ju det valfritt, hehe. Det jag menar är att, bara genom att detta forum och tidningen studio existerar gör att jag känner mig mindre ensam även om jag är själv, då jag vet att det alltid finns folk att fråga, det finns folk som tänker som mig och det finns folk som vet vad jag pratar om. Jag har fått möjligheten. Men det betyder ju inte att jag behöver spendera all min tid här 🙂 Mvh Fredrik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 11 november 2007 Dela Postat 11 november 2007 (redigerat) Ja just nu så känns det helt okej att hänga här. Skriva av sig lite då och då. Men jag kommer kanske inte hänga här för alltid. Man tröttnar efter ett tag och vobblar vidare. Jag sa upp min bekanskap med forumet då när dunderklampklaveriet skedde då när sidan gjordes om. Men forumet såg sin tabbe och reparerade "skadan" rätt fort. Och det verkar vara glömt och nu är det precis som om inget hade hänt. Många som hittat tillbaka. Ett forum ska vara ett forum. Med några extra funktioner som rör ens intresse som ex att ladda upp låtar osv. Det räcker. Är helt allergisk mot lunarstomsfunktioner, karma och liknande blöjhittepå. Eller typ andra community som facebook. Sidan är riktigt bra nu som den är. Möjligtvis att man skulle få smidigare nerladdning av demos. Streama skulle vara smidigt. Vet att det vart på tapeten. Så det kanske dyker upp. Sen ett annat önskemål är nyhetstipsen. Att det ska godkännas av admin innan det postas. Vad är det som ska kollas? Att ingen postar lögner? Tror ingen vill posta fel information med vilje. Och skulle det ske så är det ju bara tack & adjö. Sen så tar det ibland FÖR lång tid innan den godkänns. Postade för 3 dagar sen nyheten om Spectrasonics wrapper till Intel. Ännu inte godkänd. Snart så är det ju ingen nyhet. Men det är gött att ta sig en punköl eller en mugg java, glida runt lite på sidan och ta del av er andra. Så nu känns det riktigt bra. Behåll det på den här nivån så bli ju jag lastgammal här.. 🙂 Redigerat 11 november 2007 av KillwithSkill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 11 november 2007 Dela Postat 11 november 2007 Jag tror att man skulle hänga på något av alla de andra musikproduktionsforum som redan finns 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 12 november 2007 Trådstartare Dela Postat 12 november 2007 Jag tror att man skulle hänga på något av alla de andra musikproduktionsforum som redan finns 😛 Äsch, vilket tråkigt inlägg. Jag känner inte till några andra. Så dom som inte syns eller hörs. Finns inte.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 12 november 2007 Dela Postat 12 november 2007 man måste ju inte nödvändigtvis tävla i musik!?man jobba mot andra mål ist. som att sprida sin musik via nätet ex. Det var fint sagt, idf. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 13 november 2007 Dela Postat 13 november 2007 Förmodligen inte hänga så mycket på nätet och på så sätt bidra till den globala uppvärmningen av klotet Göran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.