Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det bättre att spela in på min externa hårddisk med FW 800 anslutning än att köra med den interna? Hur gör ni? Nu kör jag på den interna och den jobbar hårt! Jag har importerat en projekt med ca 60 kanalen. Det segar ganska mycket trots att jag inte har några effekter igång alls. Vad kan man göra?

Power Mac G5 2x2 PowerPC, 2.5 GB ram, Motu Ultralite, Logic Pro 8

Annons
Postat

Om du menar att du spelar in på systemdisken så är det ju bättre att ha den externa för inspelning av audio. Annars vet jag inte om det går snabbare att spela in på en extern eller intern disk. Själv kör jag med en samsung intern för audioinspelning på min mac pro och tycker det funkar kanon.

//Anders

Postat

Har du stationär burk (och inte flyttar dina projekt mellan olika datorer) ser jag ingen direkt anledning att skaffa extern disk.

Sätt en separat intern SATA-disk på en egen kanal. Att partionera en hårddisk i två delar gör ingen skillnad.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.