DrHans Postat 11 november 2007 Dela Postat 11 november 2007 (redigerat) Byggde stompoxen igår. Visste inte hur man gör men det gick bra. Den funkar som jag väntat mig. Här kommer lite byggbilder om någin vill sno mitt recept 🙂 : En liten högtalare En slaktad liten högtalare 😄 Löda Borra Tejpa är kul Limma Gummi Andra sidan Borra igen Pressa ihop Klart! Ljudklipp Orkade inte lägga ner allt för mycket tid på gitarrljudet då det var boxen jag var intresserad av. Dock ville jag lägga in den i ett samanhang. Stomboxen har jag kopplat till en basstärkare som jag lajnat då signalen är för svag att spela in direkt. Redigerat 11 november 2007 av DrHans Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 11 november 2007 Dela Postat 11 november 2007 ska den trigga en trumma eller liknande?? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 11 november 2007 Dela Postat 11 november 2007 Fint bygge, men till vadå? 😄 Jag är helt lost här, förklara gärna vad en "stompbox" är 🙂🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
4Trax Postat 11 november 2007 Dela Postat 11 november 2007 har du kaklat arbetsbänken? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
eviljuice Postat 11 november 2007 Dela Postat 11 november 2007 fan va coolt!! listade du ut själv hur den va uppbygg eller hittade du nån ritning!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 11 november 2007 Trådstartare Dela Postat 11 november 2007 fan va coolt!! listade du ut själv hur den va uppbygg eller hittade du nån ritning!? Fick klura ut det själv. Hittade ingen ritning, men jag letade. Så jag testade lite och det funkade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 11 november 2007 Trådstartare Dela Postat 11 november 2007 har du kaklat arbetsbänken? Japp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 11 november 2007 Trådstartare Dela Postat 11 november 2007 ska den trigga en trumma eller liknande?? 😳 Näpp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 11 november 2007 Trådstartare Dela Postat 11 november 2007 Fint bygge, men till vadå? 😄Jag är helt lost här, förklara gärna vad en "stompbox" är 😳😄 Här i från har jag snott iden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
eviljuice Postat 11 november 2007 Dela Postat 11 november 2007 ahh ok.. har nämligen oxå letat utan å hitta nått. kul att den funkar.. lägg gärna upp ett klipp på hur den låter. vad har du använt för gummi!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 11 november 2007 Dela Postat 11 november 2007 Hahaha, ja jag fattar fortfarande inte. 😄 VAD ska den göra? 😳 Funka som en mik till fotstamp eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 11 november 2007 Trådstartare Dela Postat 11 november 2007 ahh ok.. har nämligen oxå letat utan å hitta nått.kul att den funkar.. lägg gärna upp ett klipp på hur den låter. vad har du använt för gummi!? Det var en gummiremsa jag hade hemma. Tror den används som typ cyllpapp men jag minns inte. Man tar vad man haver. Här kommer ljudklipp Stomboxtest Orkade inte lägga ner allt för mycket tid på gitarrljudet då det var boxen jag var intresserad av. Dock ville jag lägga in den i ett samanhang. Stomboxen har jag kopplat till en basstärkare som jag lajnat då signalen är för svag att spela in direkt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 11 november 2007 Trådstartare Dela Postat 11 november 2007 Hahaha, ja jag fattar fortfarande inte. 😄 VAD ska den göra? 😳 Funka som en mik till fotstamp eller? Precis! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
eviljuice Postat 11 november 2007 Dela Postat 11 november 2007 ahh ok.. har nämligen oxå letat utan å hitta nått.kul att den funkar.. lägg gärna upp ett klipp på hur den låter. vad har du använt för gummi!? Det var en gummiremsa jag hade hemma. Tror den används som typ cyllpapp men jag minns inte. Man tar vad man haver. Här kommer ljudklipp Stomboxtest Orkade inte lägga ner allt för mycket tid på gitarrljudet då det var boxen jag var intresserad av. Dock ville jag lägga in den i ett samanhang. Stomboxen har jag kopplat till en basstärkare som jag lajnat då signalen är för svag att spela in direkt. grymt.. måste testa å bygga en jag med. har du limmar kanterna i både över å underdel eller sitter överdelen löst (bara ihop med gummit) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 11 november 2007 Trådstartare Dela Postat 11 november 2007 (redigerat) ahh ok.. har nämligen oxå letat utan å hitta nått.kul att den funkar.. lägg gärna upp ett klipp på hur den låter. vad har du använt för gummi!? Det var en gummiremsa jag hade hemma. Tror den används som typ cyllpapp men jag minns inte. Man tar vad man haver. Här kommer ljudklipp Stomboxtest Orkade inte lägga ner allt för mycket tid på gitarrljudet då det var boxen jag var intresserad av. Dock ville jag lägga in den i ett samanhang. Stomboxen har jag kopplat till en basstärkare som jag lajnat då signalen är för svag att spela in direkt. grymt.. måste testa å bygga en jag med. har du limmar kanterna i både över å underdel eller sitter överdelen löst (bara ihop med gummit) Allt är ihoplimmat som en kloss. Redigerat 11 november 2007 av DrHans Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
eviljuice Postat 11 november 2007 Dela Postat 11 november 2007 ahh ok.. har nämligen oxå letat utan å hitta nått.kul att den funkar.. lägg gärna upp ett klipp på hur den låter. vad har du använt för gummi!? Det var en gummiremsa jag hade hemma. Tror den används som typ cyllpapp men jag minns inte. Man tar vad man haver. Här kommer ljudklipp Stomboxtest Orkade inte lägga ner allt för mycket tid på gitarrljudet då det var boxen jag var intresserad av. Dock ville jag lägga in den i ett samanhang. Stomboxen har jag kopplat till en basstärkare som jag lajnat då signalen är för svag att spela in direkt. grymt.. måste testa å bygga en jag med. har du limmar kanterna i både över å underdel eller sitter överdelen löst (bara ihop med gummit) Allt är ihoplimmat som en kloss. ok.. tackar!! blir till å ge sig på ett försök i veckan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey Zwei Postat 11 november 2007 Dela Postat 11 november 2007 Cooolt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kajan Postat 12 november 2007 Dela Postat 12 november 2007 Najs! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
xzenom Postat 12 november 2007 Dela Postat 12 november 2007 Lät fan schysst, blir att bygga en såndär i veckan då! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 24 januari 2008 Dela Postat 24 januari 2008 DrHans, jag är grymt sugen på att bygga en likadan. Tycker att det såg (knappt) genomförbart ut 😛 . Men jag är helt oäven på lödning och har tummen mitt i handen. Skulle du kunna göra en komplett lista på delar du köpt alltså det är ju en teleingång som du köpt som inte står med osv och förklara exakt hur du lött osv Måste ju testa, för en stompbox skulle vara grymt att ha live. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 24 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 24 januari 2008 DrHans, jag är grymt sugen på att bygga en likadan. Tycker att det såg (knappt) genomförbart ut 😛 . Men jag är helt oäven på lödning och har tummen mitt i handen. Skulle du kunna göra en komplett lista på delar du köpt alltså det är ju en teleingång som du köpt som inte står med osv och förklara exakt hur du lött osv Måste ju testa, för en stompbox skulle vara grymt att ha live. Hej inte mycket att skriva. Bilderna visar ju allt. Du ser ju exakt hur jag lött. Du kan ju tom läsa av paketet med piezohögtalaren jag köpte på clasohlson. Tele kontakt kan du ja ta vilken som helst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 24 januari 2008 Dela Postat 24 januari 2008 DrHans, jag är grymt sugen på att bygga en likadan. Tycker att det såg (knappt) genomförbart ut 😛 . Men jag är helt oäven på lödning och har tummen mitt i handen. Skulle du kunna göra en komplett lista på delar du köpt alltså det är ju en teleingång som du köpt som inte står med osv och förklara exakt hur du lött osv Måste ju testa, för en stompbox skulle vara grymt att ha live. Hej inte mycket att skriva. Bilderna visar ju allt. Du ser ju exakt hur jag lött. Du kan ju tom läsa av paketet med piezohögtalaren jag köpte på clasohlson. Tele kontakt kan du ja ta vilken som helst. Will do! Jag kommer dock inte att länka eller lägga upp bilder på min stompbox då den antagligen kommer att se ut som ett vedträ med enorma mängder gaffa och lödtenn på 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 24 januari 2008 Trådstartare Dela Postat 24 januari 2008 DrHans, jag är grymt sugen på att bygga en likadan. Tycker att det såg (knappt) genomförbart ut 😛 . Men jag är helt oäven på lödning och har tummen mitt i handen. Skulle du kunna göra en komplett lista på delar du köpt alltså det är ju en teleingång som du köpt som inte står med osv och förklara exakt hur du lött osv Måste ju testa, för en stompbox skulle vara grymt att ha live. Hej inte mycket att skriva. Bilderna visar ju allt. Du ser ju exakt hur jag lött. Du kan ju tom läsa av paketet med piezohögtalaren jag köpte på clasohlson. Tele kontakt kan du ja ta vilken som helst. Will do! Jag kommer dock inte att länka eller lägga upp bilder på min stompbox då den antagligen kommer att se ut som ett vedträ med enorma mängder gaffa och lödtenn på 🙂 Fegis............... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flintan Postat 13 augusti 2008 Dela Postat 13 augusti 2008 Funderar på att bygga en dylik. Hur är utsignalen egentligen? Antar ganska svag men brusar/brummar den? Hur funkar det om man skulle koppla in den direkt i PA't? Via DI box då kanske. Funderar om man skulle bygga in ett litet buffersteg och en balanserad utgång som drivs av fantommatning..eller om det är ok att bara köra den via en DI box. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 13 augusti 2008 Dela Postat 13 augusti 2008 coolt, fast jag tycker det låter som när man knackar på micken typ.. men rolig grejja ändå! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 13 september 2008 Dela Postat 13 september 2008 Cool! Tycker att din stompbox låter fetare och goare än originalen ju 🙂 Fint bygge, men till vadå? 😑Jag är helt lost här, förklara gärna vad en "stompbox" är 😛🙂 Här i från har jag snott iden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.