Jump to content
Annons

Glappande XSkey

Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Min dongel har dött glappet har tydligen övergått i permanent avbrott. Är lite osäker på om jag får byta ut den iom. att jag köpte den begagnad så därför undrar jag om nån har lyckats öppna en utan att skada den. Får jag bara upp den så räknar jag med att det går att löda ihop avbrotten. Jag behöver den ju igen om jag skulle behöva installera om Logic Studio nån gång. Tacksam för svar.

Göran

Annons
Postat

Bumpar den här.

Är det verkligen ingen som har försökt öppna och laga en dongel?

Göran

Postat

Fan har alla tummen mitt i handen nåväl då ska jag väl infa här om hur man gör då om det blir så att jag måste om jag inte kan få byta den.

Ha det bra

Postat (redigerat)

Har aldrig gjort det och tycker det låter som en rätt våghalsig sak att ge sig på. Den kan mycket väl vara byggd så den "ska" gå sönder om man försöker öppna den. Tänk på att den är värd ett par tusenlappar...

Men jag förstår inte, du har alltså inte kollat om det går att byta den eller? Tycker absolut du ska göra det först, borde väl inte vara så svårt?

EDIT: Googlade lite, verkar som att det räcker att skicka in dongeln och serienumret så får man en ny för ca $100.

Redigerat av tbruce
Postat

Tackar tbruce jo jag har skickat mejl för en vecka sedan och frågat men inte fått nåt svar. Jag köpte ju min dongle begagnad så jag misstänker att jag får strul det är därför jag är inne på att mecka till den själv. Det är förmodligen bara lödningar som har spruckit iom. att den kommer från en Canadensisk musikskola där elever förmodligen har röjt för mycket med den så den har glappat till sig mellan höljet och kontakstycket. Det finns inget som inte går att öppna men frågan är bara hur man gör det smartast. Det bäste vore ju givetvis om man kan flytta licensen till en dummy dongle men det vore ju för jäkligt om den skulle få för sig att glappa mitt i den processen.

Göran

Postat

Om du försöker öppna din XS-key och tar sönder den tror jag det blir väldigt svårt att få en ny i ersättning av Apple 😄. Tror att det bästa du kan göra är att skicka iväg din trasiga XS-key och betala för en ersättare. Om du vill vara lite jäv så uppgradera till Logic 8 så slipper du använda din XS-key EFTER det att du uppgraderat till Logic 8. Tänk bara på att en fungerande XS-key krävs för att kunna uppgradera! 🙂

Postat

Jäpp har redan uppgraderat till Studio men vill hellre köra Pro 7 och det är därför jag vill ha ordning på donglen och som sagt det kan bli strul iom. att jag köpt den beggad.

Göran

Postat
Jäpp har redan uppgraderat till Studio men vill hellre köra Pro 7 och det är därför jag vill ha ordning på donglen och som sagt det kan bli strul iom. att jag köpt den beggad.

Göran

Okaj. Varför gillar du Logic 7 pro bättre än Logic Studio? 😊

Postat

Det passar mig personligen bättre bara.

Göran

Postat

Ja åttan är på tok för plottrig. Plus inga märkvärdiga nya funktioner. Visuellt applesmink.

Största missen är att det ännu inte är 64 bitars app.

Håller mig till sjuan oxå tills jag ser nåt vettigt från apple.

Postat
Ja åttan är på tok för plottrig. Plus inga märkvärdiga nya funktioner. Visuellt applesmink.

Vad hade 64 bitar gjort för skillnad då menar du?

Postat

Minneshandteringen

Postat

Minneshandteringen

Men EXS24 ska väl klara mer än 4 GB med nya Logic?

Postat

Minneshandteringen

Ja det gör den. Har testat så det är bekräftat. Men EXS24 är ju inte mycket att hänga i granen.

Postat

Minneshandteringen

Ja det gör den. Har testat så det är bekräftat. Men EXS24 är ju inte mycket att hänga i granen.

Jag menar mer att för att en tredjepartsplugg ska funka med mer än 4 GB så måste väl även den vara skriven för 64 bitar. Det är ju inte Apples sak.

Postat

Minneshandteringen

Jag menar mer att för att en tredjepartsplugg ska funka med mer än 4 GB så måste väl även den vara skriven för 64 bitar. Det är ju inte Apples sak.

Visst är det så. Men det kvittar ju. Finns ju inget som säger att EN plug ska dra mer än 4GB.

Man kan ju ha en hel uppsättning med olika instrument. När du kommer över 4GB totalt i systemet så kraschar Logic.

Postat
Visst är det så. Men det kvittar ju. Finns ju inget som säger att EN plug ska dra mer än 4GB.

Man kan ju ha en hel uppsättning med olika instrument. När du kommer över 4GB totalt i systemet så kraschar Logic.

Inträssefrågan, betyder det att man i dagsläget inte har någon nytta av en maskin med mer än 4 GB ram om man skall använda den till logic?

Postat

Oh fan hade ingen aning om att det inte rullar med mer än 4 gig hmm det är ju ytterligare nåt som är ganska allvarligt. Alltså priset blev ju jäkligt bra men hade man hållt sig till den gamla kostymen men med dom bra uppdateringar som väl ändå måste finnas där så hade det varit guld förmodligen. Nu ska vi ju oxå leva oss igenom buggåldern innan det är nån seriös idé att köra igång på studio. Buggarna hade man väl sluppit om man hållt sig till det gamla konceptet för det bör ju rimligtvis vara färdigt vid det här laget.

Göran

Postat

Jo, fast om jag fattat ovanstående inlägg rätt så gäller det även tidigare versioner av Logic (ser ut att även gälla SX4) Har att göra med hur mycket minne 32 bitars program kan allokera (gissar lite) Varför jag frågade var mest för att veta om jag skall vänta med ev extra minne till den mac jag planerar att handla.

Postat

När jag ser på dina specar så skulle jag nog ta och testa din PC som en Hackmac först för att kolla läget innan jag köpte en värsting Mac men iofs. så kanske ditt moderkort inte fixar mer än fyra gig så det kanske biter sig i svansen ändå. Men oavsett det så måste det ju bara vara så att nya Logic är anpassat till nya Mac Pron och hur mycket den fixar att bestyckas med minne tycker man ju, men vem vet det kanske inte är så Logiskt där i apple land ändå.

Göran

Postat
När jag ser på dina specar så skulle jag nog ta och testa din PC som en Hackmac först för att kolla läget innan jag köpte en värsting Mac men iofs. så kanske ditt moderkort inte fixar mer än fyra gig så det kanske biter sig i svansen ändå. Men oavsett det så måste det ju bara vara så att nya Logic är anpassat till nya Mac Pron och hur mycket den fixar att bestyckas med minne tycker man ju, men vem vet det kanske inte är så Logiskt där i apple land ändå.

Göran

Om jag fattat allt rätt så måste man köra 64 bitas os (vista eller leo) för att det skall finnas stöd för över 4 gig i själva programmen. Dvs, rent logiskt så kommer nog logic anpassas till detta nu när leo är släppt. Tittar man på de lite dyrare stationära mac så kan de bestyckas med mer än 4 gig i maskinen, det jag lurade på var mest hur de använder det minnet idag (under tiger).

Gällande din dongel så borde det inte vara några problem att byta ut den, så länge du har en licens som är giltig och går att verfiera.

Postat

Jag köpte den ju som sagt begagnad från Canada så det är väl det som kan vara problemet. Har inte hunnit ringa ännu och checka men jag mejlade dom för två veckor sedan utan få svar vilket är lite skumt tycker jag.

Ang. Studio och 64 bitar så tycker man ju instinktivt att det är ganska kasst och konstigt om det släpps lite innan Leo men inte är färdigutvecklat för det. Samtidigt säljer man en maskin som ska klara det, det blir lite rörig kan man tycka som nybliven mac användare. Inte direkt nåt skolboks exempel på lyckad marknadsföringsstrategi direkt. Nåväl vi får nog vänta och se hur det utvecklar sig och personligen ligger jag lågt med att skaffa en ny mac till det går att förstå vart det barkar rent kostnadsmässigt oxå. Det blir ju en del pengar som ska ut utom själva datorn, nytt ljudkort tex. kanske pluggar också. Under tiden så leker jag med min Mac mini och försöker bli sams med Logic Studio.

Göran

Postat

Apple var inte omöjliga dom byter min Emagic XSkey även fast jag sa att jag köpt den begagnad på Ebay, kostar 800 pix och levereras till dörrn. Helt OK tycker jag.

Göran

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.