Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej, har ett problem , Jag använder Cubase Se 3 på min pc laptop. " VISTA " Jag kör med ett externt ljudkort i form av line-6 Tone Port UX2 . I början då jag installerat cubase och line-6 boxen så låste sig cubase så fort jag började spela in. Men efter mycket chansande med olika inställningar så lyckades jag få de att funka klockrent , och har verkligen fungerat helt klockrent i två veckor , har kört med flera vst insrument å många ljudspår men har fungerat helt utan problem , tills för 3 dagar sedan, Av någon anledning är problemet tillbaka, jag har testat installera om Cubase / Line 6 boxen , avaktiverat ljudkortet i datorn, men det vägrar fungera, Jag kan spela in ett spår, men när jag sedan spelat in och ska trycka tex på ett annat spår så låser sig cubase, . Jag är verkligen dålig på datorer men jag tror felet uppstod en dag då cubase gjorde en sån där ljudkortstest som den brukara göra vid första installationen, snälal hjälp mej någon, vet inte var felet ligger om det är cubase / vista / eller line-6 boxern, verkligen tacksam för hjälp..Trevlig helg

Redigerat av Don_tabares
Annons
Postat

Kolla i device / device setup/ vst multitrack och leta efter något i stil med en ruta för ASIO driver eller control panel. Har inte programmet här själv så jag kan inte guida dig exakt. Om du säger att felet uppstod efter ett av cubase ljudkortstest så kanske den har gjort något där den inte borde gjort. Kanske.

Postat

hej , jag tror att felet upkom då men är inte säker,

så många saker man kan välja i device settings som jag ärligt inte har koll på vad de betyder

tex. Release Asio driver in Backround , ska den vara i kryssad eller inte ?och vad menas med det.

Vst system Link, Active ,Activ asio ports mm vad ska man kryssa i, har försökt läsa här på forumet om asio men har fortfarande i fått grepp för de, jag har helt enklet chansat mej till och vrida å vända tills jag får ett bra ljud, bra ljud har jag nu i inspelningen..men så fort jag rör record knappen nu även om jag inte startar inspelningen så slutar cubase att svara.

vill verkligen få alla råd jag kan få för är helt lost vad gäller det här, det funkade ju utmärkt tills för några dagar sedan, Ljudkortet fungerar strålande i överig vad gäller spela musik eller de olika gitarr förstärkarna, ,tror nog felet ligger i cubase, men vad,... jävla skit helg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.