Suss Postat 10 november 2007 Dela Postat 10 november 2007 har gått och förälskat mig i en fyrsträngad schecter extreme bas. väldigt lättspelad med liten och lätt kropp vilket är väldigt fördelaktigt när man är 1,55 lång och har dålig rygg... tänkte höra om nån har någon erfarenhet av de här basarna. är det kvalité som är värt att satsa på eller är det skräp? och när jag ändå håller på: har nån några andra basar i 5000:-klassen att rekommendera, som inte väger 15kg och täcker halva ens kropp dvs. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Backspin Postat 10 november 2007 Dela Postat 10 november 2007 (redigerat) Funderade på att köpa Schecterbas själv men hade inte möjlighet att prova den, så det blev en Yamaha BB614 i stället. Är nöjd med den men den är kanske för stor för dig. Om vanliga basar är för stora kolla in denna: Hohner. Finns bla på Musicstore.de för ca 5400:- Mvh. Pål Redigerat 10 november 2007 av Backspin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 10 november 2007 Dela Postat 10 november 2007 Funderade på att köpa Schecterbas själv men hade inte möjlighet att prova den, så det blev en Yamaha BB614 i stället. Är nöjd med den men den är kanske för stor för dig. Om vanliga basar är för stora kolla in denna: Hohner. Finns bla på Musicstore.de för ca 5400:-Mvh. Pål ohh.. det var ett tag sen jag såg en sån sist.. mysiga är dom.. låter lagom plonkigt, men ändå murrigt.. lite som paul mccartney(s bas, inte han som person!!!!) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Polpotkin Postat 10 november 2007 Dela Postat 10 november 2007 Schecters basar är helt okej, lite klent mellanregister kanske. Sköna att spela på iaf, och det är ju en bra början. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonathanhitochdit Postat 26 november 2007 Dela Postat 26 november 2007 Schecter är bäst. Dom jobba tillsammasn med ESP innan dom köpte ut sig. JAg tycker schecter ger väldigt mkt mer för pengarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Desecrated Postat 27 november 2007 Dela Postat 27 november 2007 Jag håller med, schecter är trevliga. även deras billigare bassar är bra. Men med det sagt, det ligger ute en hohner bas för 3500 på blocket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.